برای رسیدن به موفقیت باید عمل‌گرا بود/ بعد از عدم موفقیت نگویید «مهم نیست»

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، محمدعلی نژادیان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی نوشت: انسان به‌صورت فطرى كمال‌طلب است و نهايت هر چيزى را مى‌خواهد. اما، بعضى از مواقع همين موضوع باعث مى‌شود که ما با کیفیت مطلوب زندگى نكنيم و فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست بدهيم.

البته فقط موضوع کمال‌گرایی نيست بلكه عادت‌های ما، نگرانى از قضاوت‌ها، اطلاع نداشتن از چارچوب کاری که می‌خواهیم انجام دهیم و حوصله نداشتن یادگیری و تحقیق، نداشتن اعتماد به نفس و در بعضى مواقع نداشتن عزت نفس، در اولویت نبودن هدف، درك نكردن اهميت موضوع، گرفتار روزمرگى شدن و از همه مهم‌تر «توهم دانایی» و… باعث عدم موفقیت می‌شود.

همچنین برای رسیدن به موفقیت و شروع یک کار مهم بايد در نظر داشته باشيم كه 1- هيچ انسانى وجود ندارد كه همه چيز را بداند 2- بسیاری از افراد موفق در ابتدا فقط به اندازه‌ای که می‌دانستند عمل کردند و بعد به مرور زمان دانسته‌های خود را تکمیل کردند. شاید همان اندک دانسته شما حلقه مفقوده بسیاری از افراد در جامعه باشد.

با توجه به نکات بالا به فرض اگر می‌خواهید کتاب بنویسید و مکرر آن را به تاخیر می‌اندازید، بهتر است که از افراد خبره در این کار مشاوره بگیرید، درباره موضوع و انجام و مراحل تالیف، تحقیق کنید و بدون نگرانی شروع کنید. قابل ذکر است که فردی که قصد نوشتن کتاب دارد و نمی‌داند چگونه آغاز کند، می‌تواند با نوشتن خاطرات، دلنوشته‌ها و رمان‌های کوتاه کار خود را شروع کند و در نهایت مطالب،مقاله‌ها و یادداشت‌های کوتاه خود را در اختیار رسانه‌های مکتوب و برخط قرار دهد تا منتشر کنند. زیرا، انجام این کار چند مزیت دارد: 1- انگیزه شما برای تالیف بیشتر می‌شود و ممکن است مورد استقبال قرار گیرد 2- وقتی یک رسانه کار شما را ممیزی می‌کند، کم‌کم با قواعد تالیف و نوشتن آشنا می‌شوید 3- به‌صورت رسمی نوشته‌های شما منتشر می‌شود و همکاری شما با رسانه‌ها یک رزومه برای شما خواهد بود

در واقع مرحله اول موفقیت غلبه بر موانع درونی است و زمانی که این مرحله را به‌درستی رد کنیم، در نتیجه کنترل و غلبه بر عوامل بیرونی برای ما تسهیل می‌شود.

در نهایت بدترين کار اين است كه تصميم به موقع و درست نگيريم و بعد به خود و ديگران بگوييم «مهم نيست». زیرا، وقتی این جمله را به زبان می‌آوریم باعث می‌شود مجدد اشتباه‌های خود را تکرار کنیم، مسئولیت خطاهای خود را نپذیریم، عدم موفقیت خود را به گردن دیگران بیاندازیم، از واقعیتی که هستیم فرار کنیم، همچنان نسبت به رفع معایب خود کوتاهی کنیم و درنتیجه باعث می‌شود هیچ وقت به اهداف مهم خود نرسیم و تمام عمر مسبب کمبودها و ناکامی‌های خود را به دیگران نسبت می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

قدرت تجزيه و تحليل و داشتن صبر و تحمل، لازمه توليد علم در علوم انسانى

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا