صندوق نوآوری و شکوفایی اولین رویداد «شکوفا» را برگزار می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ارج نهادن به تلاش‌های زنان فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری، برگزاری سلسله رویدادهای ویژه زنان دانش‌بنیان و فناور، موسوم به «شکوفا» را در دستور کار قرار داده است. رویداد «شکوفا» با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها، قابلیت­ها و توانمندی‌­های زنان فعال در حوزه فناوری‌های نوین، به صورت دوره‌­ای و با همکاری سایر نهادهای زیست‌بوم نوآوری برگزار خواهد شد.

اولین رویداد از سلسله رویدادهای شکوفا، در حوزه آب، برق و انرژی و با همکاری پژوهشگاه نیرو طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه ۹۹ برگزار می‌شود. در این رویداد، ۴ پانل تخصصی با عنوان «نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف و زیست‌بوم نوآوری»، «چالش‌ها و راهکارهای توان‌افزایی زنان در مدیریت فناوری»، «نقش زنان در مدیریت مالکیت فکری با رویکرد تجاری‌سازی محصولات فناورانه» و «انتقال تجربیات موفق زنان در تولید محصولات فناورانه و چالش‌های پیش روی آنان» برگزار خواهد شد. برگزاری رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و ارائه به سرمایه‌گذار (دوشنبه استارتاپی) با محوریت آب، برق و انرژی نیز بخش‌های دیگری از این رویداد دو روزه است.

پیشتر طی فراخوانی که صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور شناسایی طرح‌های فناورانه حوزه آب، برق و انرژی، در اوایل آذر ماه منتشر کرد، بیش از ۴۰ طرح مرتبط شناسایی و پس از برگزاری جلسات متعدد داوری، ۱۰ طرح برتر با توجه به شاخص‌هایی مانند نقش کلیدی زنان در توسعه محصول و مدیریت شرکت، نوآوری و پیچیدگی فنی محصول، نقش محصول در مدیریت مصرف، فروش داخلی و صادرات انتخاب شد.

همچنین صندوق نوآوری به منظور شناسایی استارتاپ‌های سرمایه‌پذیر، فراخوان دیگری را منتشر کرد و طی آن هفت استارتاپ مرتبط برای ارائه در رویداد دوشنبه استارتاپی انتخاب شد.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، در این رویداد دو روزه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری پژوهشگاه نیرو، انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران و یکی از شتابدهنده‌ها برگزار می‌شود، ضمن برپایی نمایشگاهی از ۱۰ طرح برتر، در مراسم اختتامیه رویداد از طرح‌های برگزیده تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا