سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

چگونه یک فرد سحرخیز شویم؟

مترجم: فاطمه سنجری‌پور | اگر اولین تعامل معنی‌داری که هر روز صبح دارید با حالت چرت زدن است. پس احتمالاً خود را فردی صبحگاهی نمی‌دانید. اما اینکه آیا شما یک فرد صبحگاهی هستید به همان اندازه که با تنظیمات ژنتیکی پیش‌فرض شما ارتباط دارد، به نحوه مواجهه شما با صبح ها نیز مربوط می‌شود. اگر فکر می‌کنید تبدیل شدن به یک فرد صبحگاهی برای شما مفید است، می‌توانید با چند تکنیک به تدریج از جغد شب به چکاوک صبحگاهی تغییر دهید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، به هر حال، صبح‌ها نسبت به کسانی که دیرتر از خواب بیدار می‌شوند، شادتر، سازنده‌تر و در حل مشکلات بهتر هستید. حالا برای ایجاد تغییر در روتین خواب خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ این نکات را بخوانید، ببینید چه چیزی برای شما مفید است و آن‌ها را امتحان کنید.

1. یک روال شبانه ایجاد کنید.

بخش مهمی از تبدیل شدن به یک فرد صبحگاهی این است که به روش صحیح به رختخواب بروید. این به این معنی نیست که زودتر تحویل بگیرید. به این معنی است که برنامه‌ای تنظیم کنید که بیدار شدن از خواب خسته‌کننده را به بخشی هیجان‌انگیز و کارآمد از روز تبدیل کند. شب قبل خود را تا حد امکان برای صبحانه آماده کنید. برای مثال، اگر می‌دانید که می‌خواهید یک املت سبزیجات بخورید، سبزی‌ها را خرد کرده و شب در یخچال نگهداری کنید. این میزان تفکری را که باید برای پختن صبحانه داشته باشید به حداقل می رساند. همچنین مهم است که قبل از خواب برای خود اهداف تعیین کنید. فهرستی از سه کاری که می خواهید روز بعد انجام دهید تهیه کنید. این می‌تواند به کاهش میزان دویدن ذهن شما در شب هنگام فکر کردن به چیزهایی که باید روز بعد با آنها برخورد کنید، کمک کند. در نظر بگیرید که به جای کار، اهداف خود را بیشتر در مورد کارهای خانه و سرگرمی‌ها بسازید، مانند لباس‌شویی، خواندن کتابی که می خواستید بخوانید و خرید برای تولدها و تعطیلات آینده.

به یاد داشته باشید: طبق گفته Merriam-Webster، تعریف روتین «یک دوره منظم از رویه تعریف شده» است، به این معنی که آن را تغییر ندهید. روتین‌ها به بدن شما کمک می‌کنند تا بداند چه زمانی زمان خاموش شدن است، که خوابیدن را آسان تر می‌کند.

2. با داشتن یک خواب خوب شب، یک فرد صبحگاهی شوید.

همانطور که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کند، زمانی که 7 تا 9 ساعت در شب می‌خوابید، صبح زودتر از خواب بیدار شوید. بنابراین هر شب سعی کنید بهترین خواب ممکن را داشته باشید.

3. یک لیوان آب بنوشید.

نوشیدن آب در صبح باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید. پس دو لیوان آب کنار تخت خود نگه دارید. به این ترتیب، اگر تشنه شدید، در طول شب یک نوشیدنی می‌نوشید و درست زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، یکی می‌نوشید.

4. به خودتان سخت نگیرید.

این فرآیند را با تنظیم زنگ ساعت دو ساعت زودتر از حد معمول شروع نکنید و انتظار داشته باشید که بلند شوید – زیرا این کار را نمی‌کنید. به تدریج زمان خواب و بیدار شدن خود را تنظیم کنید تا تغییر غیرطبیعی به نظر نرسد. هر روز ساعت خواب و بیدار شدن خود را 5 دقیقه زودتر از روز قبل تنظیم کنید تا زمانی که به ساعت خواب و بیدار شدن دلخواه خود برسید. می‌توانید با تنظیم زنگ ساعت فقط 1 دقیقه زودتر هر روز تا زمانی که به زمان بیدار شدن هدف خود برسید، آن را حتی کندتر کنید. اگرچه این کار بیشتر طول می‌کشد، اما احتمال بیشتری برای پایبندی به اهداف اولیه شما نیز وجود دارد.

5. گوشی خود را زمین بگذارید.

درگیر شدن با فناوری قبل از خواب مغز شما را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث ترشح کورتیزول شود. این هورمون استرس می‌تواند از به خواب رفتن شما جلوگیری کند. به علاوه، نور آبی تولید شده توسط فناوری، بدن شما را از تولید ملاتونین – هورمون «زمان خوابیدن» – در بدن شما منصرف می‌کند. این بدان معنی است که نه تنها به خواب رفتن سخت‌تر است، بلکه خواب شما آرام‌تر است. سعی کنید گوشی خود را حداقل یک ساعت قبل از خواب بخوابانید. وقتی زنگ ساعت گوشی شما در صبح به صدا درآمد، در مقابل وسوسه بلند کردن آن و بررسی اعلان‌های خود مقاومت کنید. هنگامی که تلفن شما در دست شما است، وسوسه بررسی رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل وجود دارد. و نشستن در رختخواب به مدت یک ساعت و با پیمایش گوشی خود در وهله اول هدف از تبدیل شدن به یک فرد صبحگاهی را ناکام می‌گذارد. وقت صبح را در به خودت اختصاص بده، نه چیز دیگری که در دنیا می‌گذرد.

6. با طلوع با خورشید یک فرد صبحگاهی شوید.

کاهش قرار گرفتن در معرض نور روز باعث تاخیر در ساعت داخلی بدن شما می‌شود. بیدار شدن با نور خورشید به همگام‌سازی طبیعی ساعت داخلی شما کمک می‌کند، بنابراین با پرده های باز بخوابید و در طول روز زمان زیادی را بیرون از خانه داشته باشید. اگر برای به خواب رفتن به پرده‌های خاموشی نیاز دارید، از یک ساعت زنگ دار شبیه‌ساز سپیده دم استفاده کنید و آن را 30 دقیقه قبل از زمان بیدار شدن دلخواهتان شروع کنید.

7. در برابر وسوسه چرت زدن مقاومت کنید.

وقتی دکمه چرت زدن را فشار می‌دهید و به خواب می‌روید و از خواب خارج می‌شوید، به احتمال زیاد مغزتان را به حالت شروع چرخه خواب باز می‌گردانید. در نظر داشته باشید که ساعت زنگ دار خود را در سمت دیگر اتاق نگه دارید، بنابراین برای خاموش کردن آن باید از رختخواب بلند شوید. وقتی ناتان چای (Nathan Chai)، بنیانگذار Five Years to Financial Freedom، این کار را انجام داد، متوجه شد که «به ندرت به حالت «پنج دقیقه بیشتر» برمی‌گشت. به هیچ وجه زنگ ساعت خود را به پنج دقیقه دیگر موکول نکنید و اینگونه چرخه خواب خود را نابود نکنید!

8. هر روز ورزش کنید تا یک فرد صبحگاهی شوید. این ممکن است برای برخی دور از ذهن به نظر برسد، اما ورزش صبحگاهی می‌تواند روز شما را با انرژی مثبت شروع کند. همچنین به ایجاد یک روال تناسب اندام موثر کمک می‌کند. اما به جای اینکه اول صبح به باشگاه بروید، ورزش آرام‌تری را انتخاب کنید. به طور متناوب پیاده‌روی را در نظر بگیرید. ورزش صبحگاهی می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
فاطمه سنجری پور
منبع
Success

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا