برگزیدگان اولین دوره جایزه نوآوری اجتماعی، «جانا» تجلیل شدند

ولین دوره جایزه دوسالانه نوآوری اجتماعی (جانا) با معرفی و تجلیل از ۱۰ برگزیده از میان ۸۴۱ طرح رسیده به دبیرخانه، به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، جایزه نوآوری اجتماعی(جانا)، رویدادی مبتنی بر شبکه ‌سازی و گفتمان ‌سازی نوآورانه با هدف بهره ‌گیری از ظرفیت ‌های مختلف به منظور تقویت و توسعه زیست ‌بوم نوآوری اجتماعی کشور است که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. این جایزه «طرح ‌های نوآورانه پیاده ‌سازی ‌شده» و «فعالیت‌ های نوآورانه انجام شده» و اثرگذار حوزه اجتماعی را شناسایی و تجلیل کرده و به دنبال رصد، کشف و قدردانی از طرح ‌ها و فعالیت های منجر به رفع مسائل اجتماعی است.

تالار وحدت تهران شنبه شب (۱۴ مهر) میزبان محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور، محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی مسئولان و فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور به منظور معرفی قدردانی از برترین های جایزه نوآوری جانا بود. در این آئین از ۱۰ برگزیده جایزه نوآوری اجتماعی در بخش های امیدجانا، سپهرجانا و شمس جانا با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.

برگزیدگان و نوع جوایز

احیای چرخه توان‌افزایی عشایر (امید جانا)

توسعه مردم‏‌شهر (امید جانا)

توسعه مد پایدار هناس (امید جانا)

توانمندسازی شغلی معلولین (سپهر جانا)

پلتفرم توسعه و عرضه محصولات روستایی (سپهر جانا)

یونیت دندانپزشکی سیار (سپهر جانا)

پلتفرم جمع آوری امضاء و پیگیری کمپین‌ها (سپهر جانا)

معرفی الگوها و تجربه‏ های موفق اجتماعی (سپهر جانا)

اشتغالزایی توان یابان و بیماران مبتلا به ام.اس (شمس جانا)

تسهیلات قرض ‏الحسنه بدون کارمزد (شمس جانا)

به گزارش ایرنا، جانا در پنج محور اصلی فعالیت می‌کند: کسب‌وکارهای اجتماعی اجتماع‌محور، کسب‌وکارهای اجتماعی موضوع‌محور، محصولات اجتماع‌محور، خدمات جامعه‌محور و طرح‌های برتر. در جشنواره، برگزیدگان در سه سطح معرفی شدند: جایزه امید جانا برای طرح‌های برتر در حال اجرا، جایزه سپهر جانا برای طرح‌هایی که سال‌هاست در حال بررسی‌اند و جایزه شمس جانا برای طرح‌های پایدار که علاوه بر اثرگذاری، به الگوگیری منجر شده‌اند.

منتخبان در سه سطح معرفی می‌شوند؛ سطح اول جایزه امید جانا، سطح دوم جایزه سپهر جانا و سطح سوم جایزه شمس جانا. جایزه جانا هر دوسال یک بار برگزار می‌شود و پس از برگزاری فراخوان دور دوم داده می‌شود.

فعالیت این دوره از جایزه از سال ۱۴۰۰ شروع و اردیبهشت ۱۴۰۲ اولین جلسه شورای سیاست گذاری برگزار شد. زمان فراخوان از مهر تا اواخر آبان ۱۴۰۲ بود و در زمان فراخوان ۸۴۱ طرح به دبیرخانه ارسال شد. طرح‌ها از طریق شورای معین غربال و ۱۷۶ طرح اصلی انتخاب، سپس این طرح‌ها ارزیابی شد و ۵۴ طرح نهایی به شورای علمی راه پیدا کرد. طرح‌ها در ۵ کمیته بررسی شد.

جانا دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی هم داشت که در بخش دانش آموزی ۴ طرح و در رویداد دانشجویی ۳۶ طرح برگزیده و در نهایت از ۱۲ طرح، سه طرح برگزیده و تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا