چگونه یک هویت برند قوی برای استارتاپ در مراحل اولیهاش بسازید

شاید برندسازی اولویت اول شما نباشد، اما بیتوجهی به آن میتواند به استارتاپ شما آسیب برساند. هویت برند قوی در همان ابتدا زمینه را برای موفقیت بازاریابی فراهم میکند.
به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، کار بر روی ایده بزرگ استارتآپ، جمعآوری بودجه و یافتن اولین اعضای تیم اصلیتان همگی زمانبر هستند. برندسازی و بازاریابی ممکن است اولین چیزهایی نباشد که به ذهن میرسد، اما بیتوجهی به آنها میتواند برای یک شرکت جدید ویرانگر باشد. از سوی دیگر، ساختن هویت برند قوی برای استارتاپ شما در مراحل اولیه میتواند پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق را ایجاد کند.
ساختن هویت برند از لحظهای که ایده استارتاپ شما شکل میگیرد یکی از قدرتمندترین حرکتهایی است که بنیانگذاران میتوانند انجام دهند. هویت برند شما به شما کمک میکند ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود را بیان کنید و آن را به عناصر بصری و کلامی بسیار قابل تشخیص، تبدیل کنید.
هویت برند شما چیزی فراتر از لوگوی شماست. نام شرکت، رنگها، فونتها، پیامها و لحن شما، همگی هویت منحصربهفردی را ایجاد میکنند که مخاطبان شما بلافاصله آن را تشخیص خواهند داد. این نوع شناخت در مراحل اولیه کسبوکاری که تلاش میکند در صحنه شلوغ استارتآپ جای خود را نشان دهد، بسیار ارزشمند است.
هر سه ماهه بیش از 300000 کسب و کار در ایالات متحده راه اندازی میشود. با این حال، 90 درصد از آنها هرگز پنج سال اول فعالیت خود را پشت سر نمیگذارند، و در حالی که هویت برند قوی نمیتواند تنها عامل شکست یا موفقیت شرکتها باشد، بلکه میتواند به شما در ایجاد اعتماد به برند و ارتباط عاطفی با مخاطبانتان کمک کند. در نتیجه، حتی قبل از اینکه سهم قابل توجهی از بازار کسب کنید یا به رسمیت شناخته شوید، موقعیت منحصر به فردی در یک بازار شلوغ ایجاد خواهید کرد.
هسته اصلی برند خود را بشناسید: ماموریت، چشم انداز و ارزشها
ایجاد اقتدار برند با شفاف سازی ماموریت، چشم انداز و ارزشهای استارتاپ شما شروع میشود. به وضوح تعریف کنید که چرا کسب و کار شما وجود دارد، چه تفاوتی در زندگی مشتریان خود میخواهید ایجاد کنید و چه اصولی اقدامات شما را هدایت میکند.
از این پاسخ ها، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود (UVP) را تقطیر میکنید. UVP شما تنها چیزی است که شما را از سایرین در حوزه کاری خود متمایز میکند. این میتواند یک فناوری خاص، یک تجربه مشتری برتر، یا یک رویکرد نوآورانه برای حل یک مشکل باشد.
ساختن یک برند موفق بدون درک نیازها، نکات دردناک و خواستههای مخاطبان غیرممکن است. این بینشها باید هر تصمیمی را که میگیرید، نشان دهد.
تبدیل استراتژی برند به هویت بصری
هنگامی که بخشهای اساسی هویت برند خود را تعریف کردید، وقت آن است که به جزئیات هویت بصری خود نگاهی بیندازید.نام و شعار شرکت شما باید به یاد ماندنی، قابل تلفظ و متمایز باشد. شعار خود را بر اساس UVP خود توسعه دهید تا هدف برند خود را به دست آورید. این فرصت شماست تا به مخاطبان خود بگویید که استارتاپ شما چیست.
بعد، لوگو و پالت رنگ خود را در نظر بگیرید. برخی از قویترین لوگوها ساده، همه کاره و به راحتی قابل تشخیص هستند. به لوگوهایی مانند اپل یا نایک به عنوان نمونههایی از برندهایی با لوگوهای بسیار ساده و در عین حال قدرتمند فکر کنید. از الهام گرفتن از برندهایی که تحسین میکنید نترسید، اما از کپی برداری از رقبا خودداری کنید، زیرا این کار فقط باعث سردرگمی مخاطبان شما میشود. انتخاب رنگ نیز یکی از نکات مهم است زیرا می تواند احساسات مخاطبان هدف شما را برانگیزد. به عنوان مثال، رنگ آبی تیره و خاکستری مورد علاقه بانکها، مؤسسات خدمات مالی و سایر شرکتهای خدمات حرفهای است. چه شرکت شما به دنبال انتقال تصویری مدرن و مینیمالیستی باشد یا تصویری دوستانه و بازیگوش، حروف و تصاویری که انتخاب میکنید باید ارزشهای برند شما را نیز منعکس کنند.
یک هویت کلامی ثابت ایجاد کنید
برندسازی فقط مربوط به عناصر بصری نیست، بلکه از طریق هر ارتباطی که شرکت شما ایجاد میکند، میتوانید بدرخشید. داستان منشأ استارت آپ شما یا مسیر بنیانگذاری شما، به لحظه “آها” اولیهای که از مخاطبان میشنوید، روایت های قدرتمندی هستند که میتوانند به شما کمک کنند تا بر مشتریان بالقوه تأثیر بگذارید.
در مورد نوع صدایی که با شخصیت برند شما مطابقت دارد فکر کنید. یک برند فینتک ممکن است صدای جدی و معتبری را انتخاب کند، در حالی که یک برند پوشاک کودکان ممکن است صدایی دلسوز و قابل دسترس انتخاب کند. به یاد داشته باشید که لحن خود را برای کانالهای مختلف بدون از دست دادن شخصیت اصلی برند خود، تنظیم کنید.
برای کمک به تیم خود برای پذیرش هویت کلامی شما، ایجاد مجموعهای از پیامهای کلیدی را در نظر بگیرید که قول و تمایز برند شما را بیان میکنند. همانطور که لحن خود را با کانالهای ارتباطی خود تطبیق میدهید، باید پیامهای کلیدی خود را نیز بسته به جایی که منتشر میشوند، تطبیق دهید. به عنوان مثال، پستهای رسانه های اجتماعی باید متفاوت از انتشارات مطبوعاتی باشد.
از ثبات در نقاط تماس، اطمینان حاصل کنید
ما در بالا به تطبیق پیام شما در کانالهای ارتباطی مختلف اشاره کردیم. با این حال، این سازگاریها هرگز نباید ثبات صدای برند شما را به خطر بیندازند. ناسازگاری شناخت برند قطعاً اعتماد مصرف کننده را تضعیف میکند.
ایجاد یک کتابچه راهنمای برند یا راهنمای سَبک به شما امکان میدهد از سطح بالایی از ثبات در تیم و نقاط تماس خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، ارائه جلسات آموزشی و راهنماییهای آسان برای ذینفعان داخلی، مانند کارمندان و پیمانکاران، همه را در مسیر خود نگه میدارد.
همانطور که رشد می کنید، نام تجاری خود را تطبیق و توسعه دهید
همانطور که نام تجاری خود را راهاندازی میکنید، شروع به جمع آوری بازخورد از مشتریان و سهامداران کنید تا درک کنید که چگونه برند شما در مخاطبان شما طنین انداز میشود. از ایجاد تغییرات در برند خود نترسید. همانطور که استارتاپ شما تکامل مییابد، طبیعی است که نام تجاری شما تغییر کند.
برای مثال لوگوی اصلی اپل را در نظر بگیرید. این لوگو آیزاک نیوتن را در حال خواندن کتاب زیر درخت به تصویر میکشد. با استانداردهای امروزی، آن لوگو ممکن است برای ارتباط با مخاطبان گسترده ایدهآل نباشد. تغییر بعدی نسخه لوگوی اپل، همین بود که امروز همه میشناسیم.
برای اکثر برندها، تغییرات متفکرانه و تدریجی بهتر از تعمیرات اساسی ناگهانی است. با این حال، اگر به خوبی مدیریت شود، تغییر نام تجاری میتواند بسیار موفق باشد. همانطور که هویت برند خود را تغییر میدهید، به یاد داشته باشید که معتبر بمانید و بر ایجاد ارتباطات واقعی که اعتماد برند را ایجاد میکند، تمرکز کنید. ساختن هویت برند قوی در اوایل به استارتاپ شما کمک میکند تا خود را از رقبای بالقوه متمایز کند، جذابیت بیشتری کسب کند و پیروانی وفادار ایجاد کند. با یک پایه استراتژیک محکم شروع کنید، یک هویت منسجم ایجاد کنید و از ثبات در همه پلتفرم ها اطمینان حاصل کنید. همانطور که نام تجاری شما توسعه مییابد، در چشم مخاطبان خود برای تغییر از صفر به قهرمان باز باشید. اصالت، پیامرسانی واضح و تفکر مشتری محور تضمین میکند که برند شما مسیر رشد خود را برای سالهای آینده ادامه میدهد و حضور خود را در بازار گسترش میدهد.
انتهای پیام/