روان‌شناسان و مشاوران ازدواج و خانواده باید در بستر فرهنگ ایرانی- اسلامی حرکت کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر محمد حاتمی روز چهارشنبه اول بهمن ماه که به منظور شرکت در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران مراکز ازدواج و خانواده و تقدیر و تجلیل از خدمات استاد دکتر خدیوی زند پیشکسوت بزرگ روان‌شناسی ایران به مشهد مقدس سفر کرده بود؛ در جمع مدیران تخصصی مراکز ازدواج و خانواده ضمن قدردانی از معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خصوصاً جناب آقای مهندس تندگویان، سرکارخانم ها کریمی و نجابتیان که تحولات بسیار خوبی در عرصه آموزش و توانمندسازی جوانان بویژه تاب‌آوری آنان در استحکام بنیاد خانواده ایجاد کرده‌اند و تعاملات بسیار خوبی با نهادهای تخصصی از جمله سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره داشته اند، گفت: نیاز جامعه به مراکز مشاوره به ویژه در حوزه ازدواج و خانواده هم در دوران کرونا و هم پس از کرونا بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: مواردی مثل سوگ عزیزان – تعطیلی مدارس – دوری از عزیزان و … باعث مشکلات روانی بسیاری برای خانواده ها شده و می شود و این مراکز می توانند در کاهش دردهای جامعه و ایجاد آرامش روانی موثر باشند.

حاتمی افزود: تاکید سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره همیشه در منشور کاری خود این بوده که مشاوره ازدواج و خانواده باید در بستر فرهنگ دینی و ملی ما ارائه شود. اگر فردی تحت نام روان‌شناس و مشاور در غیر از این مسیر مشاوره ارایه دهد، قطعاً او دیگر از نظر اخلاقی و حرفه ای روان‌شناس و یا مشاور در تراز سازمان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که از ما مجوز گرفته است. بلکه حتما او یک «روان‌شناس‌نما» است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: طی دو سال گذشته در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تحولات مثبت زیادی صورت گرفته است. از جمله حرکت و تعاملات گسترده با حوزه‌های علمیه و نهادها و سازمان‌ها جهت بومی‌سازی رشته که امروز موجب افتخار است، عرض کنیم، جهت‌گیری سازمان در راستای فرهنگ دینی و اسلامی است که هرچند عده‌ای انگشت‌شماری غرب‌گرا از این بابت عقده کرده‌اند و ناراحت هستند و با هدایت هسته لائیک به طرح مسائل پوچ،بی‌اساس و نبش قبر مسائل گذشته می‌پردازند تا جلوی حرکت ارزشی و تخصصی سازمان را بگیرند. متخلفین از یک طرف و غرب‌گراها از طرف دیگر با همراهی بعضی افراد بی‌بصیرت خانه دوم روان‌شناسان و مشاوران را بی‌اعتبار می‌کنند. اما اعضاء سازمان خانه دوم خود را دوست دارند، و از آن حمایت می‌کنند و از وضعیت فعلی هم راضی هستند.

سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و پروانه تخصصی این سازمان هویت همه ما روان‌شناسان و مشاوران است. اما عده‌ای بصورت هدفمند هویت ما را هدف قرار داده‌اند تا به اهداف و منافع شخصی خود برسند. اما ما با شهدای گرانقدر که جان عزیز خود را برای فدای این ارزش‌ها کرده‌اند، تا آخر پیمان بسته‌ایم از اصول و اندیشه‌های پاک آنان صیانت کنیم و در این راه چشم امید به افراد لائیک و غرب‌گرا نبسته‌ایم، بلکه با پشتوانه 34 هزار عضو و حمایت 300 هزار دانشجو و با الهام از ارواح طیبه شهداء در مسیر صراط مستقیم و آرمانهای انقلاب حرکت کرده و همانطور که در دو سال گذشته سازمان را شفاف‌سازی کرده و اصلاحات در آن انجام داده‌ایم با شتابی بیشتر جهت رسیدن به اهداف و اشتغال زایی برای جوانان روان‌شناس و مشاور اقدام می‌نمائیم.

حاتمی در ادامه گفت: سند تحول روان‌شناسی و مشاوره در حال تدوین است و حتما با مشارکت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان توانمندسازی کلیه روان‌شناسان و مشاوران در بستر فرهنگ اسلامی – ایرانی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و تلاش مضاعف می‌کنیم تا با همراهی نمایندگان مجلس، مشاوره پیش از ازدواج را اجباری کنیم و از همه روان‌شناسان و مشاوران می خواهیم بصورت متحد و یکپارچه و با وحدت جهت رسیدن به سازمانی آرمانی خود همت کنیم و زمزمه‌های نااهلان شما را دلسرد نکند. اتفاقاً برعکس بدانید کار شما و سازمان درست است که این غوغا سالاران اینگونه هجمه علیه آن درست می کنند.

وی در پایان از همه دست‌اندرکاران مرکز مهرگان و اداره کل ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان تشکر نمود.

انتهای پیام/

 

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا