آموزش خیاطی توسط یک خیریه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سپیده‌سادات گل‌سرخی مسئول خیریه حب‌الحسین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این خیریه شهریورماه امسال با هدف کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در محله نارمک تهران ایجاد شد، اما با اوج‌گیری ویروس کرونا در فصل پاییز نتوانستیم در گام اول برای دستیابی به هدف خود قدم برداریم.

تهیه سبد کالا و وسایل گرمایشی برای نیازمندان

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۵ خانواده نیازمند زیر پوشش این خیریه هستند، افزود: به دلیل نبود شرایط برای کارآفرینی، در حوزه توزیع اقلام غذایی، تهیه گوشت قربانی در ابتدای هرماه و تهیه وسایل گرمایشی همچون بخاری برای خانواده‌های نیازمند اقدام کردیم.

ایجاد کارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوارگل‌سرخی ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی هرماه در این خیریه با کمک مردم انجام می‌شود که در آخرین مرحله به خانواده‌های نیازمند در مسگرآباد کمک‌رسانی کردیم.

مسئول خیریه حب‌الحسین با اشاره به اینکه برای نیل به هدف کارآفرینی مدتی است که کارگاه خیاطی را ایجاد کردیم، افزود: با کمک خیرین چرخ خیاطی مجهز، اتو صنعتی و .. تهیه کردیم و یک مربی را نیز دعوت کردیم تا به زنان سرپرست خانوار علاقه‌مند، به طور رایگان خیاطی بیاموزد تا بستری برای اشتغال‌زایی آن‌ها شود.

وی افزود: البته به دلیل شرایط کرونایی این کلاس‌ها به صورت محدود و روزانه با حضور ۳ کارآموز برگزار می‌شود تا فاصله‌گذاری و پروتکل‌های مطرح شده رعایت شود و این نیت خیر ما خدایی نکرده مسبب افزایش این بیماری نشود.

گل‌سرخی با اشاره به اینکه افراد علاقه‌مند برای کارآموزی با همکاری خیریه‌های دیگر معرفی می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون فراخوان عمومی نداشتیم، اما حتما بعد از دوران کرونا از عموم زنان سرپرست خانوار علاقه‌مند برای این آموزش‌ها دعوت می‌کنیم و با کمک خیرین نیز بنا داریم برای آن‌ها در این حرفه کسب و کاری ایجاد کنیم تا محل درآمد آن‌ها باشد.

مسئول خیریه حب‌الحسین  در پایان خاطرنشان کرد: از تمام خیرین تقاضامندیم برای گسترش هرچه بیشتر این فعالیت‌های کارآفرینی ما را یاری کنند تا بتوانیم زنان بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا