طرح های منتخب و برگزیده رویداد بین المللی کلیماتون

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی،عادل خزایی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه همزمان با ٩ آذر ماه جاری برای سومین بار در تهران رویداد بین‌المللی کلیماتون با محوریت «ایده‌های تحول‌آفرین برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و تاب‌آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیمی در شهر تهران» به صورت مجازی آغاز به کار کرد گفت: این رویداد سه روزه به دلیل همزمانی با روزهای تشدید محدودیت‌ها و بر اساس تاکید ستاد ملی کرونا در روز نخست به صورت آنلاین و در دو روز دهم و یازدهم آذرماه به صورت آفلاین به کار خود ادامه داد که در سومین رویداد بین المللی کلیماتون تمامی چالش‌ها و محورهای گفتگو در زمینه محیط زیست شهری طراحی شدند به طوری که این رویداد در ۵ محور و ۴ چالش به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: چالش‌های رویداد کلیماتون ۲۰۲۰ شهر تهران در ٥ چالش مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک، حمل و نقل پایدار و ارتقاء کیفیت هوا، توسعه ساختمان‌های سبز، استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب و کاهش پسماند (کاپ) تعریف شد. همچنین ٤ رویکرد اصلی نیز برای این رویداد بین المللی مدنظر قرار گرفت که شامل ارتقاء نقش زنان و جوانان در مقابله با تغییرات اقلیمی، زندگی حین کرونا و پساکرونا، هوشمندسازی و توسعه فناوری و ترویج سبک زندگی پایدار و ارتقاء مشارکت اجتماعی بود.

به گفته معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در سومین رویداد بین المللی کلیماتون شهر تهران بیش از ٤٠٠ ثبت نام کردند که شرکت‌کنندگان پس از آنکه در هر یک از چالش‌ها و رویکردها و وبینارهای آموزشی و توجیهی شرکت کردند به عضویت یک یا چند تیم تخصصی در چالش‌های ٥ گانه درآمدند و شروع به ایده پردازی کردند. در پایان آذرماه پس از دو هفته ایده پردازی شرکت کنندگان تمامی ایده‌هایی که آماده نگارش بودند تهیه و به دبیرخانه ارسال شدند.

خزایی در ادامه با اشاره به نحوه داوری رویداد بین المللی کلیماتون تصریح کرد: داورهای راهبردی نیز به صورت همزمان بر نظرات کارشناسان نظارت کرده و پس از چندین جلسه هم اندیشی داوران به صورت مجازی برگزار شد، داوری‌های صورت گرفته در سومین رویداد بین المللی کلیماتون شهر تهران بر اساس معیارهای ده گانه انجام شده است که بر اساس آن سه دسته بندی طرح‌های برتر، طرح‌های برگزیده و منتخب و طرح‌های شایسته تقدیر در نظر گرفته شد.

به گفته وی در نهایت ٤٤ طرح پیشنهادی از فرآیند این رویداد واصل شد و پس از طی مراحل داوری طرح‌ها و ایده‌های برتر انتخاب شدند.

معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر معیارهای داوری در دو شاخص تخصصی و عمومی اظهار داشت: از مهم‌ترین این معیارها باید به ارتباط طرح‌ها با اولویت‌ها و نیازهای شهر تهران، نوآوری و خلاقیت، قابلیت عملیاتی و اجرایی بودن طرح، منطقی بودن و ارتباط میان اجزای طرح، ارتباط و اثرگذاری طرح، اثرگذاری طرح در کاهش گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با تاب آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیم شهری اشاره کرد.

خزایی در پایان با بیان اینکه رویداد کلیماتون از برجسته‌ترین فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه‌های آموزش، کارآفرینی و نوآوری با تأکید بر ارائه ایده‌ها در مواجهه با تغییرات اقلیمی است که در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)، علاوه بر شهر تهران، در ۱۴۵ شهر دیگر دنیا نیز برگزار شد گفت: این رویداد در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) نیز توسط اداره کل محیط‌زیست به مرحله اجرا در آمد.

پایان پیام/

 

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا