درخشش دوفیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم ایتالیا/ فراخوان جشنواره یادگار

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی،در ادامه چند خبر سینمایی را می‌خوانید:

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم (Dieciminuti) ایتالیا که نخست قرار بود اسفندماه 1398 برگزار شود، پس از چند ماه تعلیق به علت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ناظر بر فاصله‌‌گذاری اجتماعی ناشی از همه‌گیری کووید – 19، در نهایت به صورت مجازی برگزار شد و با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

هیئت داوران این جشنواره، پویانمایی “خورده شده” ساخته محسن رضاپور، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را مورد تقدیر ویژه قرار داد. این پویانمایی کوتاه داستان دنیایی را روایت میکند که همه در آن در حال خوردن یکدیگرند. «خورده شده» تاکنون در بخش رقابتی ده‌ها جشنواره بین‌المللی مانند “سیکاف”، “انیبار”، “استاپ‌موشن” مونترال و… حضور یافته و علاوه بر دریافت جایزه‌ ویژه‌ هیئت داوران یازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران در حضور بین المللی خود، به عنوان یکی از بهترین پویانمایی‌‌های دو جشنواره‌ “فیلم‌های کودکان نیویورک” ایالات متحده آمریکا و “اشتوتگارت” آلمان برگزیده شد.

این پویانمایی هم‌چنین نشان (Distinction) پانزدهمین دوره‌ی “جشنواره پویانمایی آتن” یونان، نشان افتخار بیست و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم (Golden Beggar) اسلواکی را از آن خود ساخته است.

فیلم کوتاه “امتحان” ساخته سونیا حداد، براساس فیلم‌نامه مشترک کارگردان و فرنوش صمدی با نقش‌آفرینی حدیث میرامینی، مسیح کاظمی و الهه افشاری داستان دختر نوجوانی به نام صدف در روز امتحان را را روایت می‌کند. این اثر همراه یک اثر از ایتالیا، جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را از آن خود ساخت. این فیلم کوتاه تاکنون در 60 جشنواره بین‌المللی حضور یافته و بالغ بر 10 جایزه نیز دریافت کرده است.

فراخوان جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی «یادگار» منتشر شد

فراخوان شرکت در جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی «یادگار» که اردیبهشت‌ماه 1400 در شهر تاریخی قزوین برگزار می‌شود، اعلام شد.

این جشنواره‌ موضوعی به همت اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان قزوین و با مشارکت سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برگزار خواهد شد تا گامی ارزنده در معرفی هر چه بهتر میراث فرهنگی کشور برداشته شود.

اهداف برگزاری جشنواره یادگار به این شرح اعلام شده است: معرفی هرچه بیشتر ظرفیت میراث فرهنگی کشور با استفاده مناسب از ابزار سینمای مستند، نگاه ویژه به موضوعات میراث فرهنگی برای تولید آثار مستند سینمایی، توجه به سینما به عنوان رسانه‌ای برتر و ارزشمند برای تبادلات فرهنگی، حمایت از هنرمندان و سینماگران فعال در عرصه‌های فرهنگی و گردشگری، ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه با استفاده از ترویج مبانی فرهنگی، تغییر نگاه یک‌سویه به میراث فرهنگی و برقراری نگاهی فاخر به داشته‌های فرهنگی.

جشنواره یادگار در سه بخش رقابتی «مسابقه سینمای مستند ایران»، «میراث معنوی» و «جایزه میراث فرهنگی قزوین»، از 26 تا 31 اردیبهشت 1400 در شهر قزوین برگزار خواهد شد.

تهیه‌کنندگان و مستندسازان حوزه‌ میراث فرهنگی و معنوی تا 5 فروردین 1400 فرصت دارند که فیلم‌های مستند خود را به دبیرخانه این رویداد ارائه کنند. در این دوره‌ جشنواره، فیلم‌های مستند تولید شده از سال 1395 به بعد مورد پذیرش قرار می‌گیرند و فیلم‌های قبل از این تاریخ، در بخش‌های ویژه به نمایش درمی‌آیند.

متقاضیان برای ارائه‌ اثر خود باید پس از ثبت‌نام در وب‌سایت جشنواره یادگار به نشانی www.yadegarfilmfestival.ir و دریافت کد شرکت، فیلم خود را بصورت فایل Data روی لوح فشرده به نشانی دبیرخانه جشنواره (قزوین، بلوار آزادگان، جنب مسجد امام خمینی(ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین) ارسال کرده و یا با ارائه‌ لینک فیلم از طریق ایمیل yadegarfilmfestival@gmail.com اقدام کنند.

متن کامل آیین‌نامه جشنواره یادگار، مقررات عمومی، معرفی بخش‌های مختلف، گاه‌شمار، جوایز برگزیدگان و… در سایت جشنواره به نشانی www.yadegarfilmfestival.ir بارگذاری شده است.

«پردیس شمیران» میزبان جشنواره فیلم فجر شد

در سی و نهمین دوره برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر، پردیس سینمایی شمیران به عنوان سینمای مردمی این رویداد سینمایی انتخاب شد. این پردیس سینمایی شمیران در اولین سال فعالیت خود با 2 سالن «قرمز» و «نارنجی» خود میزبان جشنواره ملی فیلم فجر است که از 12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.

سالن «قرمز» و سالن «نارنجی» هر یک با 30 درصد ظرفیت خود میزبان مخاطبان جشنواره هستند. این تصمیم طبق دستور ستاد ملی کرونا و برای حفظ سلامت مردم گرفته شده است. همچنین سالن‌های این سینما به طور مداوم ضدعفونی می‌شوند و پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت می‌شود.

تهیه بلیت‌های پردیس شمیران در جشنواره ملی فیلم فجر از طریق سامانه‌های رسمی فروش بلیت ممکن است. این سینما در منطقه اقدسیه تهران، بزرگراه ارتش در طبقه چهارم مجموعه شمیران سنتر واقع شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا