زندگی ورزشی و هنری علی انصاریان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، فوتبال به عنوان یک ورزش محبوب و فراگیر یکی از جلوه های جهانی مقدمات آشنایی و افزایش آگاهی اعضا از اهداف مشترک ملی و اجتماعی را فراهم می کند و در عین حال به ایجاد ارتباطات هماهنگ میان اعضا و گروه های مختلف هماهند تماشاگران و مردم می انجامد. اما  این روزها ویروس کرونا به بزرگترین بحران ورزش تبدیل شده و بخشی از مسابقات ورزشی را به تعطیلی کشانده اما در این بحران برای مسابقات فوتبال، راهکار برگزاری مسابقات بدون تماشاگر را داشته است. بسیاری از چهره های سرشناس فوتبال، باشگاه‌ها و بازیکنان، اکنون در لاک خود فرو رفته‌اند و این ویروس نامرئی در این صنعت بزرگ هم نفوذ پیدا کرده است.

فوتبال کشور ما نیز مدتی است که رمق ندارد. شنیدن خبرهای ناگوار و از دست دادن برخی از پیشکسوتان و جوانان فوتبال شوکی است که این روزها بر پیکره جامعه وارد می شود، غم از دست دادن مهرداد میناوند و علی انصاریان ۲ تن از بازیکنان مطرح فوتبال این روزها حال و حوصله ای برای فردی باقی نگذاشته است. شنیدن خبر درگذشت علی انصاریان مدافع سابق تیم ملی، پرسپولیس و استقلال که روز گذشته پس از چندین روز مبارزه با کرونا به دیار باقی شتافت، نه تنها جامعه ورزشی بلکه تمام اقشار مختلف جامعه را متأثر ساخت.

علی انصاریان بازیکنی که در مقابل بایرن مونیخ بازی کرد و زننده تک گل پرسپولیس از روی نقطه پنالتی به این تیم بود. او بازیکنی شوت زن و تکنیکی به شمار می رفت که هرگاه تیم به او نیاز داشت با جلو آمدن به عنوان هافبک دفاعی نیز بازی می کرد.

زندگینامه

علی انصاریان در ۱۴ تیر ۱۳۵۶ خورشیدی در یکی از محله های تهران چشم به جهان گشود و در همین شهر رشد و پرورش یافت. او همراه با تحصیل، همواره مشغول بازی با توپ بود، به طوری که در ۱۳ سالگی توانست خودش را به تیم نوجوانان پیام تهران برساند و برای ۲ فصل در این باشگاه به میدان برود. وی در تیم های بانک سپه و بانک ملی حضور داشت و در دوران نوجوانی بازی در آن ها را تجربه کرد و سپس با پیوستن به باشگاه فجر سپاه به فرصتی فوق العاده دست یافت تا بتواند خودش را به سطح اول فوتبال کشور برساند. او از عهده این کار به خوبی بر آمد و به یکی از بازیکنان شناخته شده فوتبال کشور بدل شد.

فعالیت حرفه انصاریان در باشگاه های مختلف

انصاریان در ۱۳۷۵ خورشیدی با امضای قراردادی ۲ ساله به تیم فجر سپاسی پیوست. او در این تیم یکی از بازیکنان اصلی بود و به دلیل بازی خوبی که از خود نشان می داد، توانست نظر مربیان پرسپولیس را نیز به خود جذب کند. موفق بودن و درخشش در همین تیم سبب شد تا در ۱۳۷۷ خورشیدی انصاریان پیشنهاد بازی در تیم پرسپولیس تهران را داشته باشد. او پنج فصل پی درپی به عنوان یکی از بازیکنان محبوب پرسپولیس شناخته می شد. انصاریان در نخستین دوره حضور در پرسپولیس در ۸۸ بازی که برای این باشگاه به میدان رفت ۱۰ گل برای این تیم به ثمر رساند که این آماری بسیار خوب برای یک مدافع میانی به حساب می آمد اما در نهایت مشکلات او با کادر فنی پرسپولیس باعث شد تا برای یک نیم فصل از این تیم جدا شود و به تیم سایپا بپیوندد.

وی، در تیم سایپا ۶ بازی انجام داد که در نهایت با مساعد شدن شرایط کادر فنی پرسپولیس به تیم محبوب خودش بازگشت و این بار برای ۲ فصل در این پرسپولیس توپ زد. انصاریان در مجموع ۴۸ بازی توانست ۱۱ گل را وارد دروازه های رقیب کند.

او سپس در اقدامی غیرمنتظره قراردادی یک ساله با تیم استقلال پایتخت بست و تعجب هواداران خود را برانگیخت. انصاریان در تیم استقلال نیز از جمله بازیکنان اصلی این تیم به حساب می آمد و در مجموع در ۲۳ دیدار که برای این تیم بازی کرد ۴ گل به ثمر رساند.

او در ادامه حیات فوتبالی خود در فصل ۸۶-۸۷ به باشگاه استیل آذین پیوست و ۲۰ بازی را برای این تیم به انجام رساند اما پس از این در هیچ باشگاهی برای بیش از یک سال ماندگار نبود و پس از بازی در استقلال اهواز، گسترش فولاد، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر در نهایت تصمیم گرفت تا از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

او ۶ بازی ملی در کارنامه خود دارد. در واقع انصاریان در فاصله سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۶ خورشیدی به تیم ملی کشور دعوت شد و توانست در این بازهای توپ بزند.

زندگی هنری انصاریان

انصاریان پس از آنکه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، تصمیم گرفت تا وارد حوزه دیگری شود و شانس خود را دوباره بیازماید. او در ۱۳۹۰ خورشیدی به دنیای موسیقی قدم گذاشت که حاصل آن آهنگی به نام شدید است اما او برخلاف شور و اشتیاقی که در ابتدای راه از خود نشان داد، فعالیت در این مسیر را متوقف کرد و شانس خود را اینبار دنیای بازیگری امتحان کرد. او پس از آن که مدتی به عنوان کارشناس فوتبال در تلویزیون حاضر شد، تصمیم گرفت تا با بازی در چند فیلم سینمایی، استعداد خود را در این عرصه بیازماید. در ۱۳۹۳ خورشیدی در قامت بازیگر و تهیه کننده فیلم کلاف به کارگردانی شهرام شاه حسینی وارد بازیگری شد. حکم تیر، حس خوب زندگی، کلوپ همسران و … از دیگر فیلم های سینمایی وی محسوب می شود.

وی به صورت حرفه ای از ۱۳۹۴ خورشیدی با سریال کیمیا کاری از جواد افشار وارد قاب تلویزیون شد و در ۱۳۹۶ خورشیدی نیز در سریال محکومین به کارگردانی حسین قناعت حضور داشت.

بازی در سریال سرزده در ۱۳۹۹ خورشیدی از آخرین فعالیت های وی در قاب تلویزیون به شمار می رفت. از مهمترین آثار انصاریان در حوزه سینما و تلویزیون می توان به سریال ۱۱۰ قسمتی کیمیا اشاره کرد.

در این مجموعه علی انصاریان در یک نقش فرعی به ایفای نقش پرداخت و بازی خوبی را هم از خود به نمایش در آورد. وی در سریال آسپرین که محصول شبکه نمایش خانگی است، نیز به ایفای نقش پرداخت و همچنین فیلم ویدئویی هدیه نیز به صورت خانگی پخش شد؛ او در این فیلم ویدئویی با ماه چهره خلیل هم بازی شد و عکس او روی پوستر فیلم نقش بست.

انصاریان در ۱۳۹۷ خورشیدی در مقطعی تصمیم به مجری گری گرفت و با اجرا در برنامه زابیواکا از تلویزیون اینترنتی آیو به ایفای نقش پرداخت. او سپس با برنامه ورزشگاه و پس از آن مسابقه منچ در شبکه پنج و برنامه اینترنتی پانوراما در ۱۳۹۹ به کار خویش ادامه داد.

مجری گری علی انصاریان در برنامه زابیوک از دیگر فعالیت های او پس از جدایی از فوتبال بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و شوخی های او در این برنامه تلویزیونی با مهمان های برنامه بارها در شبکه های اجتماعی پخش شد.

سرانجام

علی انصاریان بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پس از روزها مبارزه با بیماری کرونا در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی مغلوب بیماری کرونا شد و در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فروبست.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا