ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار در برنامه هفتم توسعه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، الهام آزاد در ارتباط با نتایج جلسات فراکسیون زنان اظهار داشت: این فراکسیون درباره طرح جمعیت و جوان به جمع‌بندی مطلوبی نائل شده و مهریه، بیمه ناباروری و زنان سرپرست خانوار از دیگر موارد در دستور کار فراکسیون زنان است.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات زنان سرپرست خانوار از مسائل مهم حوزه زنان است، تصریح کرد: از آغاز انقلاب اسلامی هم تکلیف حکومت دینی حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در تمام قوانین بوده اما همچنان حمایت‌های لازم از این قشر از بانوان انجام نشده است.

عضو کمیسیون فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه به دنبال حمایت‌های ویژه‌تری برای آنها هستیم، تاکید کرد: مطابق بند «ت» ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه وظایفی بر عهده معاونت امور زنان ریاست جمهوری وجود دارد که متأسفانه حمایت‌های لازم را انجام نداده‌اند و این موارد هم در حال پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فراکسیون زنان موضوع حمایت از زنان سرپرست خانوار در حال پیگیری است تا در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.

ضرورت تعیین بیمه ناباروری برای زوجین

آزاد با اشاره به ناباروری ۲۰ درصد از زوج‌ها ایرانی گفت: سه و نیم میلیون نفر از زوج‌ها نابارور هستند که البته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شد ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری برای زوجین تأمین شود، اما کلیات لایحه رد شد و در صورت اصلاح لایحه توسط دولت و تأیید بودجه توسط مجلس دوباره این موضوع مدنظر و به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: از دیگر موارد در دستور کار فراکسیون زنان لایحه صیانت و کرامت و تأمین امنیت زنان است که نقاط قوت و ضعف آن بررسی خواهد شد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌ها درباره ضمانت اجرایی مهریه اظهار داشت: همچنان مسائل مربوط به مهریه در دست بررسی است و هرچند که کمیسیون قضائی مجلس مواردی به آن وارد کرده اما قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که به یک سازوکار درست و اساسی در این زمینه برسیم و تنها مُسکن نباشد، تصریح کرد: هم خانم‌ها دغدغه مهریه را دارند و هم آقایان چراکه گاهی بلافاصله بعد از عقد مهریه‌ها به اجرا گذاشته می‌شود و آقایان روانه زندان می‌شوند.

برای لایحه ضمانت اجرایی مهریه دغدغه زنان و مردان در نظر گرفته شود

رئیس فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس بیان داشت: موضوع مهریه بانوان باید به شکلی بررسی شود که دغدغه هردو طرف با راهکار اساسی و اصولی بر اساس مسائل فقهی و حقوقی رفع شود و با در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی اجتماعی و ابعاد دیگر این مسئله باعث تحکیم‌خانواده و احقاق حقوق بانوان و آقایان نیز شویم.

وی با بیان اینکه زندانی کردن مردان سبب دستیابی زنان به مهریه نمی‌شود، گفت: با زندانی شدن مردان مسائل اقتصادی بغرنج‌تر شده و امکان کار و فعالیت و درآمدزایی هم از مردان گرفته می‌شود و آسیب‌هایی را نیز به همراه دارد.

آزاد تاکید کرد: باید در خصوص مهریه به یک راهکار مناسب برسیم که هم امکان دسترسی زنان بر اساس ملاک‌های مهریه فراهم باشد و هم از سوءاستفاده‌های احتمالی و از زندانی شدن آقایان جلوگیری شود و البته تنها یک مُسکن قلمداد نشود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا