تاسیس خانه‌های خلاق در حوزه گردشگری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به منظور تحقق سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری و حمایت از نوآوری در کسب و کارهای دیجیتال، خلاق در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی ریاست جمهوری  و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق این معاونت به امضا رسید.

راه اندازی خانه‌های خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی و فرهنگی، برنامه ریزی بلند مدت راهبردی، میان مدت و کوتاه مدت برای ارتقا توانمندی‌های تولید، صادرات و توسعه بازار داخلی محصولات و خدمات در کسب و کارهای دیجیتال و خلاق در حوزه گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی با رویکرد ارتقا سطح کیفی و کمی، هدف مندی حمایت‌های دولت از تجاری سازی محصولات و خدمات کسب و کارهای دیجیتال با رویکرد فراهم سازی بستر رقابت پذیری و حمایت از کسب و کارهای دیجیتال خلاق از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند که نسبت به حمایت فنی و قانونی از تاسیس و راه اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری خانه‌های خلاق، کسب و کارهای دیجیتال و خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی، ارائه مجوز مرکز شتابدهی و خانه‌های خلاق، کمک به انتقال تحربه و تامین منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای فعالیت مرکز با همکاری مجموعه‌های ذی ربط و معرفی استارت‌آپ‌های فعال حوزه گردشگری اقدام کنند.

در این مراسم مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی گفت: تحولاتی که طی چند سال اخیر در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان رخ داد، زمینه‌ساز پیشرفت‌های فناورانه قابل توجهی در این حوزه شد و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با نگاهی تازه به زیست‌بوم نوآوری، زمینه برای ایفای نقش گسترده ایده‌های نو و فراگیر در اقتصاد به کمک شرکت‌های اقتصاد دیجیتال و صنایع خلاق فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت ریل گذاری و برنامه‌ریزی صحیح برای شکوفایی ظرفیت‌های نوآورانه و خلاق بومی گفت: ظرفیت‌های نهفته بسیاری در این حوزه وجود دارد که نمایان شدن آن و تبدیل به اشتغال یا ارزش افزوده نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی صحیح است. با توسعه نوآوری‌های اجتماعی و فراگیر، تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های اقتصاد خلاق به ویژه در حوزه فرهنگی و گردشگری به جایگاه ارزش آفرین و اشتغال‌زایی خود برسد.

محمدی با بیان این‌که اکنون زمان توسعه طیف اجتماعی و همه‌گیر نوآوری‌ها در کنار طیف فناورانه و دانشی نوآوری است، ادامه داد: نگاه به نوآوری مبتنی بر فناوری پیشرفته و متکی به دانش‌آموختگان دانشگاهی و نخبگان، باعث شده است که تاثیر بخش زیادی از جامعه در نوآوری مغفول بماند، اما هم اکنون زمان آن رسیده است تا هر فردی در هر سطحی از جامعه، در رشد و در توسعه همگانی و اقتصاد مردم‌محور نقشی درخور توجه ایفا کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به همکاری‌های  این ستاد توسعه اقتصاد و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، در راستای رونق کسب و کارهای دیجیتال و خلاق فرهنگی افزود: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های خلاق و نوآورانه موجود در حوزه فرهنگی و گردشگری را توسعه دهیم و از تمامی توانمندی‌های بومی که می‌تواند به توسعه این اقتصاد کمک کند، استفاده کنیم. اقتصاد دیجیتال ظرفیتی ایجاد می‌کند تا با استفاده از بسترهای ایده های خلاق و فرهنگی بتواند در جامعه دیده شود؛ با کلید خوردن خط حمایتی جدید از صنایع خلاق این روند با شتابی بیش از پیش ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا