بهترین تیم‌های نوآوری کتاب در مراکز نوآوری مستقر می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر علی اصغر سعد آبادی، دبیر علمی رویداد نوآورانه کتاب و کودک در مراسم افتتاحیه این رویداد کمبود محتوای فاخر در حوزه کودک را اولین چالش در حوزه کتاب و کودک نام برد و افزود: چالش بعدی که برای نوآوری‌های این حوزه عمومیت دارد، ضعف در حوزه تجاری سازی این ایده‌ها و ایجاد تقاضا برای آنها است، در نتیجه پیشرفت در این حوزه به حضور فعال و همزمان اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه از یک سو و افراد آشنا با مهارت‌های کسب و کار و بازار کتاب و محتوای کودک از سوی دیگر نیازمند است.

دبیر علمی رویداد نوآورانه کتاب و کودک، این رویداد را بستری مناسب برای گرد هم آوری این افراد در محیطی تخصصی برای رشد و پرورش نوآوری‌های حوزه کودک یاد کرد و افزود: ۴ محور اصلی این رویداد شامل “ایجاد تحول در ساختار کتاب‌های کودک”، “نگرش مجدد به محتوای این حوزه”، “استفاده از فرصت‌های فناورانه و نوآورانه برای ایجاد ارتباط موثر بین کودکان و کتاب‌ها” و “دعوت از صاحبنظران و جامعه علمی برای فعالیت در این حوزه” تعیین شده است.

سعدآبادی با تاکید بر اینکه این رویداد تا ۳۱ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در روز نخست این رویداد ۶۰ اثر از سوی نویسندگان کتاب کودک ارسال شده بود که پس از داوری ۱۵ ایده و محصول انتخاب شدند. داوران ضمن نقد فنی و محتوایی ایده‌ها و تاکید بر نقاط قوت آنها از شرکت کنندگان خواستند تا اصلاحات لازم را برای حضور در مراحل بعدی انجام دهند.

در این رویداد همچنین دکتر محمدرضا مرادی، مدیرعامل یکی از شتابدهنده‌های فعال در این حوزه اعلام کرد: تیم‌هایی که در این مرحله حاضر شدند در کارگاه‌های آموزشی شرکت خواهند کرد تا با استفاده از راهنمایی‌های مشاوران و متخصصین بتوانند جنبه‌های مختلف محصولات خود را تقویت کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی، به گفته وی در پایان رویداد ضمن تقدیر از تیم‌های برتر برای آنها امکاناتی نظیر استقرار در محیط مرکز نوآوری و جذب سرمایه و … فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا