جشنواره خوارزمی راهی برای توسعه تفکر پژوهشی درسطح کشور

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل ازمرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، الهام یاوری روز شنبه در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی دانش‌آموزی در دو سال تحصیلی اخیر افزود: برگزاری المپیادهای علمی کمک می‌کند تا در اولین مرحله، مدیران بهتری را برای آینده کشور تربیت کنیم. دیگر این که با برگزاری چنین المپیادهایی حس همکاری بین افراد را تقویت می‌کنیم. سومین خروجی المپیادهای علمی، مرجعیت بخشی به نخبگان علمی کشور است.

وی تصریح کرد: کمک به گسترش و پرورش تفکر پژوهش در سطح جامعه از مزایای المپیادهای علمی است و این فرایند راهی برای شناسایی افراد شایسته به‌غیراز مسیر کنکور، پیش روی ما قرار داده است.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان  ادامه داد: حضور دانش آموزان در المپیادهای بین‌المللی و کسب مدال‌های جهانی، اعتمادبه‌نفس را به جامعه تزریق کرده و باورهای ما در حوزه علمی را بیش‌ازپیش تقویت می‌کند.

یاوری خاطرنشان کرد: المپیادها نوعی دیپلماسی علمی محسوب می‌شوند؛ زیرا دانش آموزان نخبه شرکت‌کننده در رقابت‌های جهانی، هریک سفیری برای معرفی فرهنگ و توانایی‌های علمی کشور به جهانیان هستند.

وی المپیادهای علمی را بهترین روش شناسایی افراد مستعد دانست و گفت: در سطح کشور مسابقات علمی زیادی برگزار می‌شود و افراد مستعد بسیاری شناسایی می‌شوند. المپیادهای علمی، در شناسایی افراد مستعد علمی، با کنکوری که در طول سه ساعت می‌خواهد به ارزیابی افراد بپردازد، رقابت می‌کند.

یاوری بر توجه بیشتر به باشگاه دانش‌پژوهان جوان تأکید و اظهار کرد: در جشنواره خوارزمی اتفاقات خوبی افتاده و تلاش برای گسترش این جشنواره، راهی برای توسعه تفکر پژوهشی در سطح کشور شده است.

آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی دانش‌آموزی در ۲ سال تحصیلی اخیر با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، مدیران کل آموزش‌وپرورش و روسای ادارات استعدادهای درخشان سراسر کشور، در ساختمان شهید رجایی و به‌صورت ویدئو کنفرانس و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا