درباره اعطای گواهینامه فرهنگی به دانشجویان دانشگاه تهران

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، «گواهینامه» رسمی با هدف ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و ثبت این فعالیت‌ها، ایجاد ساز و کار دقیق و جامع برای ارزیابی فعالیت دانشجویان در این تشکل‌ها و همچنین ایجاد انگیزه بیشتر برای مشارکت مؤثرتر در حوزه‌های مرتبط، به دانشجویان دانشگاه تهران اعطا می شود.

بر اساس اعلام دانشگاه تهران، ترغیب دانشجویان به انجام فعالیت‌های گروهی علمی، فرهنگی و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه و پر رنگ کردن هنجارهای دانشگاهی، کمک به دانشگاه برای انجام رسالت مهم خود در قبال تربیت اخلاقی، معنوی و اجتماعی دانشجویان، تشویق دانشجویانی که علاوه بر تحصیل در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی مشارکت داشته و دانشگاه را در این زمینه یاری می‌کنند، ایجاد امکان ارزیابی واقعی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در کنار ارزیابی آموزشی و پژوهشی و حمایت از دانشجویان نخبه فرهنگی برای ادامه تحصیل و نیز پیدا کردن موقعیت‌های شغلی مناسب از جمله اهداف ارائه گواهینامه فوق عنوان شده است.

همچنین ثبت اطلاعات توسط دانشجو و در سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به آدرس cultural.ut.ac.ir به همراه بارگذاری گواهی‌ها و مستندات فعالیت‌ها انجام می‌شود. بررسی مستندات توسط کمیته‌ای متشکل از مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیرکل نظارت و برنامه‌ریزی پژوهشی و معاون فرهنگی دانشجویی پردیس یا دانشکده مرتبط انجام خواهد شد.

 عضویت در تشکل‌های دانشجویی، عضویت در کمیته‌های داخل دانشگاه و وزارت علوم، تدوین مقاله، تألیف یا ترجمه کتاب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، کسب رتبه در جشنواره‌ها و مسابقات علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و  فعالیت‌های داوطلبانه محور فعالیت‌ها فرهنگی و اجتماعی دانشجویان که برای صدور گواهینامه مدنظر قرار می‌گیرد

بر این اساس داشتن این گواهی‌نامه برای همه دانشجویان اجباری نبوده و برای دانشجویان یا دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در صورت تقاضا و ارسال درخواست کتبی به معاونت فرهنگی دانشجویی یا اجرایی پردیس یا دانشکده مستقل پس از بررسی مستندات توسط معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صادر خواهد شد.

صدور این گواهی‌نامه در طول هر مقطع تحصیلی یا بعد از آن برای هر دانشجو یا دانش‌آموخته فقط یک بار امکان پذیر است. این گواهی‌نامه برای دانشجویان متقاضی از ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به بعد قابل صدور است.

به گزارش اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛ آئین‌نامه اعطای «گواهی‌نامه ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی» دانشجویان دانشگاه تهران در جلسه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ شورای فرهنگی دانشگاه تهران تصویب شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا