منتخبین جشنواره کالاهای فرهنگی معرفی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی (فیروزه)، در بخشی از بیانیه این جایزه آمده است: «موضوعات بومی ‌و فرهنگی هر سرزمین به تکریم ارزش‌های بومی ‌کمک خواهد کرد که این مسئله تضمین توسعه پایدار، آشتی و برقراری صلح است. بی‌شک مطالعه تجربه‌ها و درس‌های آموخته در اقلیم‌های دیگر به تولید بهینه کمک خواهد کرد اما آگاهی از ریشه‌های فرهنگی و هنری هر سرزمینی و سیر تکامل‌شان در طول تاریخ و جای جای جهان، به آگاهی و احترام ما نسبت به دیگر ملت‌ها و فرهنگ‌ها می‌افزاید. طراحی و تولید کالاهای فرهنگی صرفا طراحی و تولید یک کالا نیست، طراحی یک خط مشی فکری، فرهنگی در سطح ملی است و شکل‌دهنده نسلی خواهد بود که سرزمین‌مان را به آن‌ها می‌سپاریم پس هوشیار باشیم که آن‌چه رقم می‌خورد نگاهبان میراث ماست.»

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: «پژوهش در امر طراحی و تولید محتوای کالاهای فرهنگی کمک خواهد کرد تا در شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، راه و مسیر روشنی پیش رو قرار گیرد. ایجاد فضای نقد در فضاهای طراحی و تولید کمک به رشد هر صنف و حوزه‌ای است، رویدادهایی این‌چنین می‌توانند جریان‌ساز باشند و بستری برای رشد حوزه‌های مختلف کالاهای فرهنگی ایجاد کنند.»

بر این اساس در بخش هدایای فرهنگی، «صنایع دستی نارون»، «گروه هنری اطراف» و «شرکت بارقه هنر اسلامی» رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند. در همین بخش از گروه «پارس ساوا نوین هنر فناور» تقدیر شد.

در بخش اسباب‌بازی شرکت «اسلیما»، «شرکت هوپا» و «شرکت ایران پتک» توانستند رتبه‌های اول تا سوم را به دست بیاورند. در بخش عروسک ضمن تقدیر از مژده مصحفی توانا، نفرات اول تا سوم جوایز خود را دریافت کردند. محدثه محفوظی‌نژاد، صفورا نوفلاح و معصومه میرزایی برگزیدگان این بخش بودند.

 در بخش نوشت‌افزار هیچ‌کدام از آثار رسیده به دبیرخانه حائز رتبه نشدند. داوران این بخش از سیدعلیرضا طباطبایی، نوشت‌افزار خلیج فارس، شرکت تولیدی کوک و آرکافیدار انار تقدیر کردند.

 ششمین دوره جایزه فیروزه بخش جنبی خود را به موضوع «خانواده، کالای فرهنگی و کرونا» اختصاص داده بود. تولیدکنندگان و هنرمندان آثار خود را در چهار بخش به دبیرخانه این جایزه ارسال کردند.

در مراسم پایانی این جشنواره که به صورت مجازی برگزار شد، در بخش پویانمایی ریحانه مستوفیان و سیدمصطفی حسینی به عنوان نفرات دوم و سوم شناخته شدند. همچنین ندا تنهایی مقدم مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش اپلیکیشن‌های آموزشی، فرهود فرمند به عنوان نفر نخست این بخش جایزه خود را دریافت کرد.

همچنین «موسسه رصدگر عمق آسمان» و اسلام نطاق مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیگر موضوع این بخش «اپلیکیشن‌ آموزشی» بود. سعید قاسمی ‌به عنوان نفر نخست و فاطمه‌ هاشمیان به عنوان نفر تقدیری این بخش معرفی شدند.

در بخش «بازی ویدئویی» موسسه فرهنگی هنری مهاد رسانه‌پژوه شیراز جایزه نخست را دریافت کرد. همچنین روح‌الله جوانعلی بدر نفر دوم این بخش معرفی شد. حسن متقی گلشن و محمدرضا توکل خرد نیز در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

 نفرات اول این جایزه علاوه بر لوح و تندیس جشنواره ۱۲۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال، رتبه‌های دوم ۸۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال، رتبه‌های سوم ۶۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال و شایستگان تقدیر ۴۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال دریافت کردند.        

انتهای پیام /

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا