انجمن نویسندگان آمریکا فیلمنامه‌های برگزیده سال 2020 را معرفی کرد

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، از پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، فهرست برندگان هفتادوسومین دوره از جوایز انجمن نویسندگان آمریکا که هر ساله برای تجلیل از بهترین فیلمنامه‌های سینمایی یا تلویزیونی سال در بخش داستانی و غیرداستانی برگزار می‌شود، به دلیل شیوع کرونا در یک مراسم مجازی به میزبانی کال پن بازیگر ۴۳ ساله آمریکایی اعلام شد. 

بورات ۲ و زن جوان آینده‌دار که هر دو از نامزدهای جایزه اسکار در بخش بهترین فیلمنامه هستند، به عنوان بهترین فیلمنامه‌های سال انتخاب شدند؛ بورات ۲ که فیلمنامه آن را ساشا بارون کوهن ستاره و کارگردان فیلم با همکاری چند تن دیگر نوشته، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال هم به زن جوان آینده‌دار و امرالد فنل کارگردان و نویسنده این فیلم رسید.

نام امرالد فنل خارج از قامت کارگردانی و نویسندگی، این روزها با بازی نقش کامیلا پارکر- باولز سریال تاج در بخش بازیگری نیز حسابی برسرزبان‌ها افتاده، سریالی که جایزه بهترین فیلمنامه سریال درام این دوره از جوایز انجمن نویسندگان آمریکا را از آن خود کرد.  

از دیگر برگزیدگان بخش تلویزیونی می‌توان به سریال تد لاسو محصول اپل تی وی پلاس اشاره کرد که عنوان بهترین فیلمنامه سریال کمدی را دریافت کرد و در بخش سریال جدید هم برنده شد.

در این شاخه، فیلمنامه سریال گامبی وزیر محصول کمپانی نتفلیکس به قلم اسکات فرانک و آلن اسکات براساس رمانی از والتر تویس برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی در بخش سریال بلند شد. جایزه بهترین قسمت از سریال‌های درام و کمدی نیز به ترتیب به اپیزود صورتی آتشین از سریال اوزارک و اپیزود کبیر از سریال کبیر اعطا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه مستند این دوره از جایزه انجمن نویسندگان آمریکا هم به مستند مخالف به کارگردانی برایان فوگل با موضوع قتل بی‌رحمانه جمال خاشقچی، فعال مخالف حکومت عربستان، رسید.

جایزه انجمن نویسندگان آمریکا جایزه‌ای برای تجلیل از بهترین نویسندگی در حوزه فیلم، سریال و برنامه رادیویی می‌باشد که به دو بخش داستانی و غیرداستانی تقسیم‌ می‌شود. این جایزه از سال ۱۹۴۹ راه‌اندازی شد و برندگان آن هر ساله توسط انجمن نویسندگان شرقی و انجمن نویسندگان غربی آمریکا انتخاب می‌شوند. هفتادوسومین دوره جوایز انجمن نویسندگان آمریکا امسال به دلیل شیوع کرونا به ناچار به صورت مجازی و محدودتر از دوره‌های گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا