بسترسازی دانشگاه امیرکبیر برای ورود به نسل سوم دانشگاه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، علی نیکبخت افزود: این دانشگاه در زمینه مستندات علمی و ارجاعات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و اساتید این دانشگاه تا سال ۹۹ بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ مقاله در مجلات و کنفرانس های بین المللی چاپ کرده اند که از این بین بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ مقاله آی اس آی است. 

رییس مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در این دانشگاه حدود ۳۰۰ محصول دانش بنیان و ۱۴۰ خدمت دانش بنیان ارائه کرده اند. 

نیکبخت در خصوص سایر فعالیت های دانشگاه در سال های اخیر اظهار داشت: بر اساس رتبه بندی کیو اس این دانشگاه رتبه ۴۷۷ دنیا را دارد و در بحث ارجاعات نیز رتبه ۱۷ بین المللی و نخست کشور را به خود اختصاص داده است که این مورد نشان از کیفیت بالای پژوهش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی گفت: تعداد قراردادهای صنعتی این دانشگاه در نیمه نخست امسال نسبت به سال های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت. هم اکنون با اقدامات انجام شده حجم قراردادهای صنعتی دانشگاه از بودجه عمومی دانشگاه چند درصد بیشتر است.

نیکبخت ادامه داد: قراردادهای صنعتی دانشگاه در حوزه نفت، فناوری اطلاعات و مباحث زیست محیطی است.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: درحال حاضر شرکت های دانش بنیان این دانشگاه بیش از ۴۰۰ خدمت و محصول دانش بنیان ارائه می کنند.

وی افزود: امسال پروژه ملی ابررایانه در این دانشگاه درحال انجام است. این ابررایانه از قدرت پردازش بسیار بالا برخوردار است. اهمیت این پروژه در بومی بودن دانش متخصصان آن است.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر نیز معتقد است برای دستیابی به دانشگاه نسل سوم سه محور ایجاد و راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری، افزایش قراردادهای صنعتی و مهارت افزایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در خصوص اقدامات این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه نسل سه اظهار داشت: دانشگاه امیرکبیر در حوزه قرارداد صنعتی سال ۹۹ نسبت به سال گذشته چهار برابر جذب بیشتر داشته است و درحال حاضر رتبه نخست انعقاد قراردادهای صنعتی را در میان دانشگاه های صنعتی کشور در اختیار دارد. 

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین تاکید کرد: توجه به مهارت افزایی در صدر فعالیت های این دانشگاه قرار دارد؛ به نحوی که هر فارغ التحصیل این دانشگاه باید یک مهارت بیاموزد.

معتمدی در این زمینه خاطر نشان کرد: برای اینکه فعالیت های نوآورانه و فناورانه در دانشگاه گسترش یابد، مراکز نوآوری در دانشکده های دانشگاه امیرکبیر راه اندازی و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در تمامی دانشکده های دانشگاه مراکز نوآوری ایجاد می شود.

در حال حاضر دانشگاه امیرکبیر دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده، ۲۵۰ آزمایشگاه پژوهشی و آموزشی؛ ۵۳۶ عضو هیات علمی، ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، حدود ۶۶ هزار فارغ التحصیل است و بیش از هزار اختراع داخلی و خارجی را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا