خورشید مجیدی روی پرده سینماهای اسپانیا می‌رود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، بیش از ۴۰ روز پیش از آغاز اکران عمومی «خورشید» به کارگردانی مجیدی مجیدی، شرکت کارامل فیلمز به عنوان پخش‌کننده فیلم در اسپانیا تیزر تبلیغاتی این اثر سینمایی را به زبان اسپانیایی منتشر کرده است.

«خورشید» پس از نمایش موفق در سی‌وهشتیم جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۸) در نخستین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز راه یافت و روح‌الله زمانی برای بازی در نقش اصلی آن برنده جایزه مارچلو ماسترویانی، ویژه ستاره‌های نوظهور دنیای بازیگری شد.

فیلم نماینده ایران در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی بود و توانست به فهرست ابتدایی ۱۵ فیلم برگزیده برای حضور در نود و سومین دوره مراسم اهدای جایزه اسکار راه یابد. هر چند در نهایت به فهرست پنج نامزد نهایی راه نیافت تا همچنان «بچه‌های آسمان» نخستین و تنها فیلم کارنامه مجیدی باشد که نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده است. این اولین فیلم نامزد اسکار سینمای ایران هم بود اما بعدها اصغر فرهادی دو بار با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» توانست برنده اسکار شود.

«خورشید» داستان پسری ۱۲ ساله به نام علی و سه دوست او را روایت می‌کند که برای تامین زندگی خود ناچار در خیابان کار و گاهی دزدی می‌کنند. دست تقدیر علی را به دام پیرمردی می‌اندازد که به او وعده یافتن یک گنج گمشده در دل زمین می‌دهد. علی برای به دست آوردن گنج همراه دوستانش به یک مدرسه می‌رود و زیرزمین آنجا را می‌کند… علی نصیریان و جواد عزتی دیگر بازیگران اصلی «خورشید» هستند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا