بازارچه‌های روستایی استان تهران در سال جاری راه اندازی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، در تشریح روند راه اندازی بازارچه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی برای پیشرفت استان، ایجاد روستا بازارها و بازارچه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰ در دستورکار قرار دارد. در حقیقت این بازارچه های روستایی با هدف ایجاد رونق اقتصادی و تحقق توسعه در سطح روستاها تشکیل خواهند شد.

وی درباره تعیین تکلیف پروژه‌های شهرستانی در سطح استان تهران به بررسی و اتخاذ تصمیم برای پروژه های فیروزکوه اشاره کرد و افزود: مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی استان تهران نسبت به ابلاغ و تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل بخش تصویربرداری(سی تی اسکن) بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فیروزکوه اقدامات لازم را انجام دهد.

شفیعی ادامه داد: همچنین انجام اقدامات لازم در خصوص ابلاغ و تخصیص اعتبارمبلغ  ۵۰۰۰ میلیون ریال برای بازسازی اورژانس ۱۱۵ واقع در روستای گچه، مبلغ  ۴۵۰۰ میلیون ریال برای حفاظت و احیای زیستگاه‌های شهرستان فیروزکوه و مبلغ ۲۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل پروژه بازسازی پل روستای انزها اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مقرر شد اقدامات لازم در خصوص تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی احداث عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی شهرستان فیروزکوه در سال ۹۹ صورت پذیرد و با توجه به صعب‌العبور بودن بعضی مناطق واقع در حوزه استحفاظی شهرستان، اقدامات لازم در خصوص تخصیص اعتبار برای تهیه یک دستگاه خودرو در اختیار نیروی انتظامی شهرستان، انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به کسب رتبه نخست استان تهران در محصول ناخالص داخلی (GDP) اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از تهیه حساب‌های منطقه‌ای، محاسبه متغیرهای کلان اقتصادی هر یک از استان‌های کشور در یک سال است که با استفاده از این متغیرها می‌توان وضعیت اقتصادی استان‌ در آن سال و همچنین توان‌ اقتصادی‌ آن را ‌نشان داد. محاسبه محصول ناخالص داخلی (GDP) استان، مهم‌ترین کمیت کلان اقتصادی است که از این محاسبات به‌دست می‌آید.

وی افزود: ۷۴ درصد از ارزش افزوده استان مربوط به بخش خدمات، ۲۴ درصد بخش صنعت و مابقی از بخش کشاورزی است. اصول تهیه حساب‌های منطقه‌ای از نقطه‌نظر تعاریف و مفاهیم، طبقه‌بندی‌ها و روش‌های محاسبات همانند حساب‌های ملی منطبق بر راهکارهای ارائه‌شده در دستورالعمل سیستم حساب‌های ملی ( SNA ) است که در قالب ۸۲ بخش اصلی منتشر می‌شود و در حال حاضر نیز فایل نهایی حساب‌های منطقه‌ای بر روی سامانه اطلاعات آماری استان در دسترس عموم است.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا