بهترین گلزنان در 21 دوره جام جهانی فوتبال

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، در ۲۱ دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، بیش از ۲۰۰۰ گل (بدون احتساب ضربات پنالتی در پایان ۱۲۰ دقیقه) به ثمر رسیده است.

از زمان به ثمر رسیدن نخستین گل جام جهانی توسط لوسیان لوران، بازیکن تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه، بیش از ۱۲۵۰ بازیکن از کشور‌های مختلف موفق شدند در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان گلزنی کنند و در این میان حدود ۹۵ بازیکن توانسته اند ۵ گل یا بیش از آن به ثمر برسانند.

در حال حاضر میروسلاو کلوزه، بازیکن سابق تیم ملی آلمان با رکورد ۱۶ گل زده در ۴ دوره این رقابت ها، برترین گلزن تاریخ جام جهانی به شمار می‌رود.

پس از کلوزه بازیکنانی در رده‌های بعدی قرار دارند که دوران بازی خود را به پایان رساندند و شانسی برای رسیدن به رکورد ۱۶ گل زده مهاجم آلمانی ندارند.

در این گزارش به بررسی عملکرد ۵ گلزن برتر تمام ادوار جام جهانی می‌پردازیم.

۱- میروسلاو کلوزه

ادوار حضور در جام جهانی: ۴ دوره
تعداد بازی: ۲۴ بازی
تعداد گل: ۱۶ گل
میانگین گلزنی در هر بازی: ۰.۶۷

مهاجم لهستانی الاصل تیم ملی فوتبال آلمان یکی از برترین مهاجمان نسل خود بود و در ۴ دوره جام جهانی ۱۶ بار دروازه حریفان را باز کرد.

او در جام جهانی ۲۰۰۲ که به میزبانی ژاپن و کره جنوبی برگزار شد، ۵ گل به ثمر رساند و کفش طلای مسابقات را به دست آورد. کلوزه در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان ۵ گل زد و در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ۴ گل نتیجه تلاش‌های او بود.

کلوزه که تنها یک گل تا رسیدن به رکورد رونالدو فاصله داشت، در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای آخرین بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و با به ثمر رساندن ۲ گل، عنوان برترین گلزن تمام ادوار جام جهانی فوتبال را به خود اختصاص داد.

۲- رونالدو نازاریو

ادوار حضور در جام جهانی: ۴ دوره
تعداد بازی: ۱۹ بازی
تعداد گل: ۱۵ گل
میانگین گلزنی در هر بازی: ۰.۷۹

رونالدو نازاریو، اعجوبه برزیلی دنیای فوتبال که ۳ بار به عنوان برترین بازیکن سال فیفا انتخاب شده و ۲ بار توپ طلا را به دست آورده، با ۱۵ گل در رده دوم برترین گلزنان جام جهانی قرار دارد.

رونالدو نیز در ۴ دوره جام جهانی حضور داشته و با تیم ملی برزیل ۲ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی این مسابقات را تجربه کرده است.

رونالدو با به ثمر رساندن ۶۲ گل در ۹۸ بازی ملی، سومین گلزن برتر تیم ملی کشورش به شمار می‌رود.

۳- گرد مولر

ادوار حضور در جام جهانی: ۲ دوره
تعداد بازی: ۱۳ بازی
تعداد گل: ۱۴ گل
میانگین گلزنی در هر بازی: ۱.۰۸

بمب افکن آلمانی در رده سوم گلزنان برتر جام‌های جهانی قرار دارد. او نوزدهمین گلزن برتر بازی‌های ملی در جهان به شمار می‌رود و با در نظر گرفتن تعداد گل‌ها نسبت به دقایق بازی، از این حیث در رده سوم جای گرفته است.

او در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک، رکورد قابله ملاحظه ۱۰ گل زده را به ثبت رساند و در جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی، ۴ گل دیگر وارد دروازه حریفان کرد.

۴- ژوست فونتن

ادوار حضور در جام جهانی: یک دوره
تعداد بازی: ۶ بازی
تعداد گل: ۱۳ گل
میانگین گلزنی در هر بازی: ۲. ۱۷

فونتن به دلیل به ثمر رساندن بیشترین گل در یک دوره جام جهانی مشهور است. او در ۶ بازی جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد موفق شد ۱۳ گل به ثمر برساند تا با کمترین تعداد بازی، بیشترین میانگین گلزنی را در این رقابت‌ها به ثبت برساند.

او در ۲۰ سالگی برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی فرانسه به میدان رفت و در جریان پیروزی ۸ بر صفر مقابل لوکزامبورگ برای تیم ملی کشورش هت تریک کرد.

فونتن ظرف ۷ سال در ۲۱ بازی در ترکیب خروس‌ها قرار گرفت و موفق شد ۳۰ گل بزند. با این حال مصدومیت‌های پی در پی باعث شد تا او در آستانه ۲۹ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

۵- پله

ادوار حضور در جام جهانی: ۴ دوره
تعداد بازی: ۱۴ بازی
تعداد گل: ۱۲ گل
میانگین گلزنی در هر بازی: ۰.۸۶

پله که همراه با مارادونا، اسطوره فقید فوتبال آرژانتین جایزه بهترین بازیکن قرن فیفا را به دست آورد، با به ثمر رساندن ۷۷ گل در ۹۲ بازی برترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل به شمار می‌رود.

او در سطح باشگاهی هم عملکرد فوق العاده‌ای داشت و با ۶۴۳ گل در ۶۵۹ بازی، بهترین گلزن تاریخ سانتوس است.

برزیل با درخشش پله در جام‌های جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ توانست به قهرمانی برسد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا