حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه مجازی بین‌المللی گردشگری برلین

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین مشهور به ITB از ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی و با حضور ۱۸۵ کشور کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه سال گذشته با همه‌گیری ویروس کرونا برگزار نشد و امسال نیز به صورت مجازی اولین تجربه خود را کسب کرد.

جمهوری اسلامی ایران با یک سالن اختصاصی در فضای مجازی امیدوار است به ‌زودی به روزهای پررونق گردشگری برگردد. گردشگری ایران از سال گذشته تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا همانند کشورهای دیگر با افت شدیدی در صنعت گردشگری مواجه شده است.

در این دوره از نمایشگاه جهانگردی برلین، ۲۸ دفتر خدمات مسافرتی، شرکت گردشگری و جامعه تورگردانان در فضایی به نام ایران حضور داشتند که با معرفی محصولات متنوع از جاذبه‌های گردشگری همچون طبیعت، سلامت و درمان، زیارت، فرهنگ و تاریخ، بوم گردی، صنایع دستی و خدماتی چون هتل و ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی و عرضه تورهایی با قیمت‌های مناسب و ارزان، در صدد هستند ایران را دوباره به فهرست مقاصد سفر آژانس‌ها و گردشگران بین‌المللی برگردانند.

شاخصه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده‌اند.

خانه ایران در برلین متشکل از رایزنی فرهنگی ایران، موسسه فرهنگی حافظ و دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران با ثبت نام در فضای مجازی غرفه ایران ضمن معرفی این مراکز به ارائه خدمات گوناگون، اطلاع رسانی و تبلیغات جهت ارتقاء صنعت گردشگری کشورمان پرداختند.

سامانه‌های غرفه مجازی خانه ایران در نمایشگاه جهانگردی برلین ضمن مهیا کردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالان بخش‌های مختلف، حضور در تله‌کنفرانس‌ها، امکان بهره‌مندی از اقلام تبلیغاتی شامل فیلم و کلیپ‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، گردشگری، گردشگری مذهبی و زیارتی در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین را فراهم آورد.

در این سامانه علاوه بر تصاویر زیبا از ایران، اطلاعات جاذبه‌های گردشگری ایران، ویدئو کلیپ‌های تهیه شده توسط رایزنی و یا ترجمه شده به زبان آلمانی برای دسترسی علاقه مندان بارگذاری شد.

نمایشگاه آی تی بی برلین در یک نگاه

نمایشگاه ITB برلین به عنوان مهمترین نمایشگاه بازرگانی سفر فرصت تجاری ویژه ای برای عرضه کنندگان جهانی خدمات گردشگری می باشد. علاوه بر اظهار رضایتمندی بسیار زیاد شرکت کنندگان (بالای ۹۰ درصد) آمارها نیز این موضوع را بیشتر ثابت می کنند.

اینجا جایی است که عرضه به تقاضا پاسخ می دهد: پنج قاره، ۱۸۵ کشور، ۸۵۰ خریدار برتر شناخته شده، ۱۰ هزار غرفه دار، ۲۳ هزار بازدید کننده مدعو، ۵۰ هزار بازدید کننده خصوصی، ۱۱۵ هزار بازدید کننده تجاری، ۱۷۰ هزار متر مربع فضا و ۶.۷ میلیارد یورو گردش مالی.

نمایشگاه گردشگری آلمان که از سال ۱۹۶۶ درحال برگزاری است، به عنوان یک بورس بین‌المللی گردشگری معروف است و از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری جهان به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در نمایشگاه بین‌المللی مجازی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری به صورت مجازی افتتاح و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: نمایشگاه ITB برلین بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان به شمار می‌آید و ضمن دارابودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفه‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا