قصه عشقی که بعد از 32 سال به نتیجه رسید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، توران پورتیموری و کیمورث گرمه‌ای‌تیموری زوج اهل روستا «بره کلک» بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت استان لرستان که پس از ۳۲ سال با یکدیگر ازدواج کرده‌اند شب گذشته مهمان دومین برنامه «دعوت» ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیما بودند.

در ابتدای برنامه کیومرث تیموری چگونگی آغاز داستان این عشق ۳۲ را اینگونه بیان کرد: من و خانم‌ام دختر دایی و پسر عمه هستیم؛ در هفت سالگی او را برایم نشان کردند؛ این موضوع از بچه‌گی در ذهن من مانده بود.

سال ۶۸ خانواده‌ام به خواستگاری‌اش رفتند اما خانواده آنها جواب درستی به ما ندادند؛ او فقط سکوت می‌کرد؛ خواستگارهای زیادی برای او می‌آمدند اما به هیچ‌کس جواب نمی‌داد؛ زمانی که او را در کوچه و خیابان می‌دیدم برخورد بدی با من نداشت و می‌فهمیدم که او هم علاقمند است با من ازدواج کند.

به علت مشکلات خانوادگی و روستانشینی او را به من نمی‌دادند؛ در این ۳۲ سال آتش گرفتم و خودبه خود خاموش شدم؛ هر شب در خواب می‌دیدم عروسی کرده‌ایم و وقتی بیدار می‌شدم نه از عروسی خبری بود و نه از دختر عمه‌ام؛ افراد زیادی برایم به خواستگاری رفتند از کدخدای ده تا دیگران اما هیچ‌کس نتوانست برای ما کاری کند اما بالاخره جمعه گذشته بعد از ۳۲ سال عروسی ما بود.

کیومرث تیموری با گریه ادامه داد: الان باید عروسی بچه من بود؛ من ۵۰ سال دارم؛ جوانی‌ام را از دست داده‌ام؛ جوانی المثنی ندارد. دیر آمد اما بالاخره آمد؛ احساس می‌کنم ۱۸ سالم است.

در همین دقایق توران تیموری وارد استودیو «دعوت» شد و بعد از قرار گرفتن در کنار همسرش گفت: خواستگار زیاد داشتم اما کیومرث جلوی آنها را می‌گرفت و فراری‌شان می‌داد.

در بخشی دیگر کیومرث ماجرای ۳۵ روز زندان رفتن‌اش را هم شرح داد و گفت: به من گفتند جلوی دخترعمه‌ات را نگیر وگرنه به زندان خرم آباد می‌فرستیم‌ات تا آب سرد بخوری؛ از زمانی که دستبند به دستانم زدند خیالم راحت شد که از عشق دخترعمه‌ام به زندان می‌روم. خیلی خوشحال بودم.

توران تیموری در این بخش بیان کرد: زمانی که او را می‌بردند شرم کردم و فقط نگاه‌اش می‌کردم؛ وقتی دیدم به خاطر من زندان هم رفت گفتم که حتما زن او می‌شوم.

کیومرث تیموری ادامه داد: بیشتر از ۲۰۰ نفر برای این وصلت وساطت کردند؛ زمانی که خبر رضایت خانواده‌ها را دادند از خوشحالی تا صبح نخوابیدم؛ ۳۲ سال به لحظه‌ای فکر می‌کردم که انگشتر نامزدی را در دستانش می‌اندازم. روز نامزدی فقط گریه می‌کردم.

در پایان روحانی مبلغ روستا «بره کلک» و دایی عروس به جمع اضافه شدند؛ روحانی روستا گفت: از زمانی که وارد روستا شدم داستان این دو را شنیدم و بسیار ناراحت شدم. با بزرگان روستا و ایل مدام تلاش می‌کردیم و به علت اختلافات خانوادگی که وجود داشت صحبت کردن مخصوصا با خانواده عروس خیلی سخت بود؛ اما محرمانه با آنها صحبت می‌کردیم و خدا را شکر در ماه شعبان امسال این وصلت سر گرفت.

ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، سردبیری محیا اسناوندی و حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی کارشناس خانواده کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که امسال با حفظ رسالت ذاتی خود یعنی پرداختن به مبحث مهم خانواده و با رویکرد اصلی نگاه ویژه به خاندان و بزرگ خاندان ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا