نخستین خانه محیط زیست شهرداری در هفته زمین پاک افتتاح می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، بازیابی زمین عنوانی است که در سال ۲۰۲۱ برای «روز جهانی زمین» در نظر گرفته شده است. به مناسبت روز زمین، در دومین روز از اردیبهشت ماه (مطابق با ۲۲ آوریل) است، هر ساله برنامه‌های متعددی در سطح ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران هم با توجه به شرایط ناشی از کرونا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌هایی را از دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در شهر تهران و مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران در دستور کار قرار داده است، گفت: عمده برنامه‌های فرهنگی و ترویجی امسال از طریق شبکه‌های اجتماعی با استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی جهت آموزش، اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و انتشار پیام‌ها، مفاهیم و محتواهای هفته زمین پاک، و استفاده از ظرفیت پرتال‌ها و ساب پرتال‌های منطقه، کانال‌ها و صفحات مجازی در اختیار منطقه، نواحی، سراهای محلات، کانون‌ها و …انجام می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی (به صورت مجازی، آنلاین و آفلاین) در خصوص مباحث حفاظت از سیاره زمین، احیای زمین، باز زنده سازی محیط زیست تخریب شده و حفاظت از محیط زیست خبر داد و گفت: همزمان با این هفته راه اندازی نخستین خانه محیط زیست در منطقه ۲ تهران واقع در سرای محله صادقیه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انصاری تشریح کرد: خانه محیط زیست منطقه ٢ اولین خانه مستقل محیط زیست در سراهای محلات هست و پیش از این کانون‌های محیط زیست در ذیل خانه سلامت فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوعات محیط زیست شهری و طی جلسات متعدد با دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران (مدیریت محله) و همکاری قابل تقدیرشان مقرر شده که خانه‌های محیط زیست به صورت مستقل در سراها تشکیل و در واقع وضعیت فعالیت کانون‌های محیط زیست ارتقا یابد.

به گفته انصاری نگاه به موضوعات محیط‌زیست شهری به عنوان یک موضوع اجتماعی و فرهنگی و فراهم آمدن فضایی برای مشارکت، حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر شهروندان در عرصه‌های مختلف همواره یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری بوده است. و در کلان شهر تهران نهادهای محلی مانند شورایاری‌ها و سراهای محله (مدیریت محله) نقش مهمی در واگذاری فعالیت‌های مردم به مردم دارند.

وی ادامه داد: از این رو با توجه به نقش کلیدی رفتارهای شهروندی در بهبود یا تخریب محیط‌زیست، مشارکت داوطلبانه، آگاهانه و حداکثری شهروندان در بستری پایدار در ساختار محلات می‌تواند در بهبود وضعیت محیط زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار کمک کند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: کانون‌های محیط زیست شهر تهران اقدامات تأثیرگذاری را در سال‌های اخیر به صورت داوطلبانه به مرحله اجرا در آوردند، ولی برای کارآمدی هر چه بیشتر، تقویت هویت و استقلال و افزایش اثربخشی آنها، فرآیند تدریجی تبدیل شدن کانون‌های محیط زیست محلات به خانه‌های محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است که در راستای تقویت و هویت بخشی بیشتر به آنها، خانه محیط زیست منطقه ٢ به مناسبت هفته زمین افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا