آغاز مسابقه جایزه گلستان/گلستان سعدی را بخوانید جایزه نقدی ببرید

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، همزمان با ایام بزرگداشت سعدی، مسابقه خوانش دیباچه گلستان سعدی به همت حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در فضای مجازی راه‌اندازی شده است. به برگزیدگان این مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد شد. 

شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید بخش نخست دیباچه گلستان سعدی را بخوانند و سپس در طول ماه مبارک رمضان، ویدئوهای مربوط به این گلستان‌خوانی را با هشتگ #جایزه_گلستان در صفحه شخصی خود منتشر کنند. این دیباچه همان بخش معروف از گلستان سعدی با سرآغاز «منت خدای را عز و جل …» است که پیش‌تر در کتاب ادبیات فارسی دانش‌آموزان نیز به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام زائری در صفحه اینستاگرام خود ضمن اشاره به برگزاری این مسابقه نوشت: «وسط احساس تکلیف همه برای ریاست جمهوری و شورای شهر، تلاش کردم برای ترویج فرهنگ و ادبیات کهن ایران قدمی بردارم و نمی‌خواستم خودم مستقیماً وارد شوم و لذا با نهادهای رسمی صحبت کردم که آنها کاری بکنند و هر کدام جوابی دادند. برای همین خودم با دست خالی و بضاعت محدود شروع کردم و خوشبختانه با همراهی دوستان کار پیش رفت و بخش عمده مبلغ جایزه هم تأمین شد. از شما هم خواهش می‌کنم برای روز اول اردیبهشت که روز بزرگداشت سعدی است هر کاری می‌توانید بکنید.

برای مرحله اول مسابقه که متن ثابت و مشترک بخشی از دیباچه گلستان است تا پایان ماه مبارک رمضان وقت دارید و برای مرحله دوم در جشن چله تموز (اول تیر) که بلندترین روز سال و جشن تیرگان است می‌توانید متن انتخابی خود از گلستان را اجرا کنید (بعداً اعلام می شود.)»

او همچنین نوشت: «شرکت شما در مسابقه فقط برای بردن جایزه نیست، بلکه با انتشار ویدئو به سهم خود قدمی مؤثر برای ترویج گلستان و حفظ این باروی فرهنگی و تمدنی برداشته‌اید.»

براساس این گزارش، علاقه‌مندان تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند تا در این مسابقه شرکت کنند و برندگان نیز در پایان این ماه و همزمان با عید سعید فطر اعلام خواهند شد. ملاک‌های ارزیابی برای انتخاب نفرات برتر به شرح ذیل است: 1- قرائت صحیح و حفظ 2- خلاقیت و ابتکار در اجرا 3- میزان دیده شدن ویدئو.

براساس جدیدترین اطلاع‌رسانی این فعال فرهنگی، نفر اول «جایزه گلستان» 5 میلیون تومان، نفر دوم 4 میلیون تومان، نفر سوم 3 میلیون تومان، نفر چهارم 2 میلیون تومان و نفر پنجم نیز یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا