نامزدهای جایزه کتاب ماه و سال زمستان 99 کانون معرفی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمیته‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان ۲۱ عنوان کتاب را شامل سه عنوان کتاب شعر کودک، ۶ عنوان شعر نوجوان، چهار عنوان داستان کودک و هشت عنوان داستان نوجوان، به عنوان نامزدهای فصل زمستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان انتخاب کردند.
 از میان ۱۹۳ عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تا پایان فصل زمستان، ۱۸۰ عنوان کتابِ شعر، داستان و نمایش‌نامه به مرحله‌ی پایانی جایزه‌ کتاب این فصل راه پیدا کردند. در دی سال ۱۳۹۹، ۹۳ عنوان کتاب، در بهمن ۶۸ عنوان و در اسفند ۳۲ عنوان کتاب از ۲۲ ناشر مورد بررسی قرار گرفت.
در بخش شعر کودک دو کتاب دوست شو با خاک و آب و به سیب گفتم سلام خانم از سروده‌های ناصر کشاورز هر دو از انتشارات به‌نشر و کتاب عروس کیه؟ دوماد کیه؟ نوشته پیوند فرهادی از انتشارات کانون پرورش فکری نامزد دریافت جایزه این فصل شدند.
همچنین در بخش شعر نوجوان، سه کتاب از انتشارات گویا با عنوان‌های ماهی رود توام سروده‌ محمود پوروهاب، شب نرم نرم از پشت کوه آمد سروده‌ احمد میرزاده و باز هم که دیر آمدی سروده‌ عباسعلی سپاهی‌یونسی و سه کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری با عنوان‌های گزیده شعر محمدعلی بهمنی، گزیده شعر محمد شمس لنگرودی و گزیده شعر احمدرضا احمدی به عنوان نامزدهای دریافت جایزه در این رویداد ادبی شناخته شدند.
همچنین در بخش داستان کودک، کتاب اتولین و آقای مانروی گم شده نوشته‌ کریس ریدل با ترجمه‌ ریحانه جعفری، خانواده‌ی سلطنتی (تعطیلات پر دردسر) اثر کریستوف موری با ترجمه‌ مهسا امرآبادی هر دو از انتشارات هوپا و دو اثر از انتشارات افق با عنوان‌های نیما نابغه نوشته‌ی آتوسا صالحی و الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی نوشته‌ مژگان کلهر، نامزد دریافت جایزه‌ فصل زمستان شدند.
همچنین در بخش داستان نوجوان نیز چهار کتاب از انتشارات هوپا با عنوان‌های مرگ با دستمال توالت از دونا گفارت با ترجمه‌ خاطره کردکریمی، استراواگانزا (شهر ستاره‌ها) نوشته‌ ماری هافمن با ترجمه‌ ساجده تقی‌زاده، جزیره اثر دیوید آلموند با ترجمه‌ی شیرین ملک‌فاضلی، یاغی شن‌ها (خائن به تاج و تخت) نوشته‌ آلوین همیلتون با ترجمه‌ حامد شانکی و سه عنوان کتاب از انتشارات افق با نام‌های دروازه مردگان ۱ (قبرستان عمودی)، دروازه مردگان ۲ (شب خندق) و دروازه مردگان ۳ (چاه تاریکی) هر سه نوشته‌ حمیدرضا شاه‌آبادی و کتاب بی‌نشان‌های ارس نوشته‌ محسن هجری از انتشارات سوره مهر به عنوان نامزدهای دریافت جایزه فصل زمستان ۱۳۹۹ کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش معرفی شدند و به داوری فصل زمستان راه یافتند.
کتاب‌های رسیده به دبیرخانه‌ جایزه کتاب ماه و سال، پس از بررسی از سوی کارشناسان اولیه در اختیار کارگروه‌های تخصصی با حضور شاعران و نویسندگان برجسته‌ حوزه کودک و نوجوان قرار می‌گیرند و کتاب‌هایی که شایسته‌ دریافت جایزه تشخیص داده شوند، به بخش داوری راه پیدا کرده، از سوی هیات پنج نفره‌ داوری (دو شاعر، دو نویسنده و یک مروّج کتاب) در هر فصل داوری می‌شوند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف کمک به ارتقای کیفیت آثار و معرفی کتاب های مناسب مخاطبان کودک و نوجوان و حمایت از پدیدآورندگان این حوزه، با نگاه به ارزش های اسلامی، ایرانی و بومی به کتاب های برگزیده ماه  و سال جایزه اهدا می کند. این جوایز شامل مرغک سیمین (کتاب های برگزیده ماه) و مرغک زرین ( کتاب های برگزیده سال) است که با انتخاب هیأت داوران به پدیدآورندگان و ناشران اهدا می شود. جایزه  مرغک سیمین، در هر ماه، فقط به یک نویسنده یا شاعر یا مترجم و در هر فصل به یک ناشر تعلق می گیرد که در پایان هر فصل اهدا می‌شود.

جایزه کتاب ماه شامل: نشان مرغک سیمین، تندیس، لوح و جایزه ی نقدی و جایزه کتاب سال شامل: نشان مرغک زرین، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی است.

کتاب هایی که موفق به دریافت مرغک سیمین و مرغک زرین شده اند، در فهرست خرید مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می گیرند و در هر فصل به صورت فهرست کتاب های مناسب اعلام می شوند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا