آیین‌نامه اجرایی نحوه تأمین بار مالی افزایش مدت زمان مرخصی زایمان اصلاح و ابلاغ شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اصلاحیه انجام شده در تصویب نامه مربوط به اصلاح آیین‌نامه اجرایی نحوه تأمین بار مالی افزایش مدت زمان مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، هیئت وزیران در جلسه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به منظور تعیین تکلیف درخصوص مرجع تأمین اعتبار پرداخت حقوق و مزایای ناشی از افزایش سه ماهه مرخصی زایمان و جلوگیری از طرح شکایات ذی نفعان در مراجع قضایی ناشی از ابهام در موضوع مورد اشاره، با الحاق یک تبصره به بند (۱) آیین نامه اجرایی تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه موافقت کرد.

به موجب تبصره الحاقی فوق، سازمان تأمین اجتماعی موظف است در اجرای مصوبه دولت در خصوص افرادی که این سازمان موظف به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) به آنها می باشد، نسبت به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از ۶ ماه به ۹ ماه اقدام و هزینه های ناشی از اجرای آن را هر ساله به منظور پیش بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید.

در صورت عدم پیش بینی و یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه های مذکور به عنوان دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت های مالی سازمان یاد شده لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا