کتاب صوتی سواد مالی و تقویت ذهنیت کارآفرینی کودکان رونمایی شد

پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برای نخستین بار از کتاب صوتی پنج جلدی سواد مالی و تقویت ذهنیت کارآفرینی کودکان رونمایی کرد.

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی،  کتاب صوتی پنج جلدی سواد مالی و تقویت ذهنیت کارآفرینی کودکان برای نخستین بار در پنج بخش با موضوعات اسکوتر آموزنده، آموزش استفاده از قلک، هدیه‌ ای برای روز مادر، تشکیل گروه کودکان ثروت‌ ساز و فروش فوق‌ العاده با هدف افزایش سواد مالی رونمایی شد.  جامعه هدف این کتاب کودکان بین پنج تا ۱۴ است.

قاسم براتی معاون فناوری این پارک در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب صوتی سواد مالی و تقویت ذهنیت کارآفرینی کودکان که صبح امروز در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد، گفت: هرچقدر بتوانیم به کودکان خود بیاموزیم که چطور می‌توانند از پول خود به بهترین شکل استفاده کنند و برای آن برنامه ریزی کنند آینده موفق تری خواهند داشت.

وی افزود: اولین آیه‌ای که بر پیامبر مکرم (ص) نازل شد اهمیت، نقش و جایگاه علم و دانش را نمایان میکند؛ لذا موضوع آموزش و پرورش و نقش آن در توسعه کشور حائز اهمیت است.

معاون فناوری  پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: این موضوع به قدری مهم است که کشورها امر توسعه را با آموزش و به ویژه پرورش گره زده‌ اند؛ پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، به عنوان تنها پارک تخصصی صنایع فرهنگی و علوم خلاق در سطح ملی مشغول است و برخلاف تصوری که سالهاست وجود دارد حوزه فرهنگ را هزینه‌ بر نمیداند. در دنیا ثابت شده و ما نیز به دنبال اثبات آن هستیم که این حوزه اثرگذار، مولد و ثروت‌ ساز است و تاثیر آن در حوزه توسعه بسیار زیاد است.

براتی عنوان کرد: از این رو و با توجه به رسالتی که برای خود در نظر گرفتیم، اقدام به همکاری با پروژه‌های مختلف به ویژه شرکتهای صنایع خلاق کردیم. یکی از مواردی که نبود آن جامعه را رنج می‌داد، نبود کتاب و محتوای مناسب برای کودکان است؛ به واقع از یک سو درباره اهمیت آن سخن میگوییم و از طرفی نیز محتوای مناسب برای آموزش کودکان وجود ندارد. یکی از شرکتهای موفق در این حوزه، موسسه کودکان ثروت ساز پیشرو است. باتوجه به تجربیات، جشنوارهها و پروژههایی که در چندسال اخیر اجرا کردند اقدام به تعریف وطراحی کتاب‌های صوتی با محوریت کودکان انجام دادند.

هدف؛ تقویت ذهن کارآفرینی کودکان
در ادامه آیین رونمایی از پنج جلد کتاب صوتی سواد مالی و تقویت ذهنیت کارآفرینی کودکان علی رنجبر مولف این کتاب ها ضمن اشاره به انتشار صوتی این آثار با کمک پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی عنوان کرد: در این حوزه کتاب هایی نوشته شده است ولی انتشار آن به صورت صوتی و در کنار هم قرار گرفتن سرگرمی و آموزش برای اولین بار انجام شده است.
 
وی اظهار داشت: باتوجه به شرایط اقتصادی خانواده ها که چندان خوب نیست، باید فرق بین نیاز و خواسته را در ذهن کودکان نهادینه کنیم تا چیزهایی که نیاز ندارند را به خانواده تحمیل نکنند.  

این نویسنده همچنین بیان کرد: موسسه کودکان ثروت ساز با رسالتی که دارد و با شعار ایران را با روزی حلال می‌سازیم، ادامه کار می‌دهد و این پنج جلد کتاب نیز بر اساس همین امر طراحی شده است. امیدواریم این مجموعه به تقویت ذهن کارآفرینی کودکان کمک کند تا در آینده شاهد بیکاری کمتری باشیم و به طبع آن از بزه‌هایی که ممکن است در کشور ایجاد شود کاسته شود. تمام هدف ما این است تا آینده خوبی برای کودکان ترسیم کنیم.

ابراهیم نبیونی معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی از دیگر میهمانان این آیین با بیان این که در تمام دنیا سرمایه گذاری در بخش کودکان یکی از موضوعات اساسی است، بیان داشت: یکی از نشانه های توسعه یافتگی این است که بدانیم در ابتدای راه چه تعداد افراد باسواد وجود دارد. همچنین آموزش در کشور نیز یکی از شاخصهای توسعه یافتگی است. به واقع هرچه پیشتر میرویم متوجه میشویم این شاخص باسوادی تغییر کرده است. زمانی کسی که خواندن و نوشتنن میدانست با سواد بود.  

وی ادامه داد: اما اکنون با سواد کسی است که بتواند در حوزه‌ ای تخصص داشته و به زبان‌های دیگر مسلط باشد؛ در حقیقت شخصی که بتواند در سطح بین المللی ارتباط برقرار کند و… با سواد است. به طبع هرچقدر بتوانیم در بخش کودکان سرمایه گذاری کنیم در بلند مدت عایدات بیشتری دارد و این امر منجر به توسعه یافتگی با جهت بیشتر و رشد بیشتری می‌شود.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی إظهار داشت: این سواد مالی و آموزش آن، یکی از مواردی است که ما را زودتر به توسعه یافتگی می رساند و حتی میتوانیم در جوامع مختلف اتفاقهای خوبی را از خود برجای بگذاریم. به واقع هرچقدر بتوانیم به کودکان خود بیاموزیم که چطور می‌توانند از پول خود به بهترین شکل استفاده کنند و برای آن برنامه ریزی کنند آینده موفق تری خواهند داشت.

نبینی ا بیان این که اکنون در جامعه باب شده و همه شغل را استخدام شدن در ارگان و اداره دولتی میدانند، عنوان کرد: ولی باید به سمتی برویم که فرد ابتدا مهارت کسب کند و پس از آن نیز به سمت کارآفرینی برود.

وی صوتی بودن این مجموعه کتاب را خوب دانست و گفت : در این ایام شاید کتاب دست گرفتن برای کودکان و خواندن آن سخت باشد لذا انتشار این مجموعه به صورت صوتی میتواند بر جذابیت آن بیفزاید. همچنین می توان یک انیمیشن نیز از آن تولید کرد تا تاثیرات بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا