اعلام میزان تسهیلات بانکی به بازنشستگان در سال 1400

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش اعتبار مربوط به اعطای تسهیلات بانکی به بازنشستگان از ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ را گام مهمی عنوان کرد.

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ویدئو کنفرانسی تبادل موافقت‌نامه بودجه ادارت کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور، بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

وی در این جلسه اظهار کرد: بودجه سال جاری در روز‌های پایانی سال گذشته به تصویب هیئت امنای تأمین اجتماعی رسیده است و پس از انجام اصلاحاتی در ضوابط اجرایی به استان‌ها ابلاغ شد.

سالاری اخذ نظرات واحد‌های اجرایی و برآورده شدن نظرات کارشناسی واحد‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی را از ویژگی‌های بارز بودجه سال جاری برشمرد و گفت: بودجه سازمان از ۱۷۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۷۱ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های کارشناسی انتظار داریم که بین ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان وصولی نقدی حق بیمه داشته باشیم و حوزه شستا نیز ماهیانه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان از محل سود و جابجایی دارایی‌ها پرداخت کند.

سالاری افزود: مابقی هزینه سازمان تأمین اجتماعی نیز از محل مطالبات جاری و معوق این سازمان از دولت تأمین می‌شود که در سال جاری ۸۹ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه کشور برای این کار پیش‌بینی شده و برای دریافت این منابع پیگیری‌های لازم درحال انجام است و انتظار داریم که در آینده نزدیک محقق شود.

وی با ابراز اطمینان نسبت به تأمین منابع و ایفای کامل تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش، اضافه کرد: سازمان در میان مدت مشکلی برای ارائه خدمات ندارد و هر چند که در بلند مدت نیازمند برخی اصلاحات هستیم که در شرایط مناسب باید انجام شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش اعتبار مربوط به اعطای تسهیلات بانکی به بازنشستگان از ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ را گام مهمی برای افزایش ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری نیز ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تصویب ۶۱ پروژه عمرانی برای توسعه خدمات به جامعه تحت پوشش این سازمان در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این پروژه‌ها بر اساس اولویت‌بندی اجرا می‌شود و پس از تأمین زمین و مراحل طراحی پروژه و انتخاب پیمانکار در استان‌ها عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز شروع می‌شود.

سالاری تصریح کرد: در بین پروژه‌های عمرانی سال جاری ۲۸ پروژه مربوط به احداث درمانگاه در کنار بیمارستان‌های تأمین اجتماعی است که با جدا شدن درمانگاه از ساختمان اصلی بیمارستان‌ها فضای بیشتری برای افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود.

وی پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: پرداخت مطالبات بویژه در حوزه نسخه الکترونیک باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود و در اسناد کاغذی نیز مطالبات را مطابق روال گذشته پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از برنامه این سازمان برای تسهیل استفاده بیمه شدگان و بازنشستگان از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع خبر داد و اظهار کرد: برنامه ما این است که با سازوکار‌های تشویقی و براساس ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی سازمان مزایایی همچون کاهش فرانشیز و سهم بیمار از هزینه درمان را برای افرادی که از نظام ارجاع استفاده می‌کنند ایجاد کنیم و سهم بیشتری از هزینه درمان توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

سالاری افزود: در بیماری‌های صعب العلاج تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به نزدیک ۱۰۰ صد می‌رسد و سازوکار جداگانه‌ای برای این بخش پیش‌بینی شده است و با دولت و بیمه سلامت در این مسیر همکاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این کار‌ها هرچند هزینه حوزه درمان تأمین اجتماعی را بالا می‌برد، اما موجب افزایش کیفیت و ارتقائ خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش خواهد بود و این طرح قطعا به صورت اختیاری و با سازوکار‌های تشویقی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا