تأکید بر تقویت رویکردهای علمی و مطالعاتی در حوزه روابط فرهنگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، تفاهمنامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی اجتماعی، به امضای اکبر قولی سرپرست معاونت توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و امیرمحمد حاجی‌یوسفی رییس این انجمن علمی رسید.

قولی در سخنانی، با اشاره به ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور ظرفیت‌های فرهنگی و هنری داخل کشور را به خارج از ایران منتقل و شرایط را برای اجرای هر چه بهتر این امور فراهم می‌کند.

سرپرست معاونت توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور می‌توانند پشتوانه جامعه علمی در موضوعات مطالعات بین‌المللی و روابط فرهنگی باشند.

وی اظهار کرد: ارتباط با جامعه علمی کشور یک ارتباط دو طرفه و مکمل یکدیگر است. رایزنان فرهنگی ما می‌توانند پشتوانه جامعه علمی کشور در موضوعات روابط فرهنگی، مطالعات بین‌المللی، اسلام شناسی، و ایرانشناسی و … باشند.

قولی در ادامه سخنانش، بر لزوم همکاری علمی بیشتر بین استادان و پژوهشگران تأکید کرد و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در حوزه تصمیم‌سازی نیازمند پشتوانه جامعه علمی کشور است و به نظر می‌رسد انتشار این مجله علمی می‌تواند مرجعیت سازمان را در حوزه مطالعات بین‌المللی روابط فرهنگی در جامعه علمی کشور ایجاد کند.

تأکید بر تقویت رویکردهای علمی و مطالعاتی در حوزه روابط فرهنگی بین‌المللی ایران

براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رییس مرکز مطالعات بین‌المللی و روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این جلسه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تجارب متقابل تأکید کرد.

ابوالحسن خلج‌منفرد افزود: انتشار مجله‌ای با درجه علمی با همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی اجتماعی بر توسعه و تقویت رویکردهای علمی و مطالعاتی در حوزه روابط فرهنگی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران می‌انجامد.

به گزارش ایرنا، تفاهمنامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی اجتماعی با هدف انتشار مجله «مطالعات روابط فرهنگی بین‌المللی»، امضاء شد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا