طوطی ایران در فهرست نامزد بهترین ناشر کودک بلونیا 2021

کتاب‌های طوطی در فهرست ناشران کودک برگزیده‌ نمایشگاه کتاب بلونیا قرار گرفت و برای دریافت جایزه‌ بهترین ناشر کودک سال ۲۰۲۱ در قاره‌ آسیا با ناشرانی از چین، ژاپن و کره‌ جنوبی رقابت خواهد کرد.

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، کتاب‌های طوطی سال گذشته نیز نامزد جایزه بلونیا شد، این برای اولین بار بود که ناشری از ایران به فهرست نهایی دریافت این جایزه‌ معتبر راه می‌یافت.

این جایزه به ناشران حرفه‌ای و خلاق کودک اهدا می‌شود. 
در سال ۲۰۱۳ میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، اهدای جایزه‌ بهترین ناشر کودک و نوجوان سال در فهرست برنامه‌های این رویداد قرار گرفت. اهدای این جایزه فرصتی است فوق‌العاده برای معرفی ناشران پیشرویی که در طول سال محتوایی خلاقانه و نو برای کتاب‌هایشان انتخاب کرده‌اند.
این جایزه از سوی نمایشگاه کتاب کودک بلونیا و انجمن ناشران ایتالیا با همراهی انجمن بین‌المللی ناشران، به ۶ ناشر برگزیده از آفریقا، آمریکای جنوبی و مرکزی، آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و اقیانوسیه اهدا می‌شود که دارای ایده‌ها و اندیشه‌هایی روشن و حرفه‌ای هستند. 
ناشران و مؤسسات شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا، برندگان نهایی جایزه را از میان نامزدهای اعلام‌شده انتخاب می‌کنند.
هر ساله اسامی برندگان در آیین افتتاحیه‌ نمایشگاه بلونیا اعلام می‌شود و کتاب‌های برگزیده‌ ناشران منتخب در کاتالوگ، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی می شوند. 

انتشارات «آنوئی» از چین، «برنز» از ژاپن، «میرا مدیا» و انتشارات آثار تصویریِ «گِنگ‌جاکسو» از کره جنوبی دیگر نامزدهای قاره آسیا هستند. کره جنوبی با دو نشر بیشترین حضور را در این فهرست دارد.
 
طوطی، کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی است که از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و کتاب‌های تصویری برای گروه سنی کودکان منتشر می‌کند. نشر طوطی علاوه بر بازآفرینی ادبیات کهن ایرانی در حوزه انتشار آثار خارجی نیز فعالیت می‌کند. همه آثار خارجی طوطی با قرارداد و توافق با ناشر اصلی و رعایت قانون کپی‌رایت منتشر می‌شود.
 
نمایشگاه کتاب بولونیا امسال در تاریخ چهاردهم تا هفدهم ماه ژوئن (۲۴ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود و برنده این رقابت نیز در طول برگزاری نمایشگاه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا