اعلام اسامی واجدین شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن واجدان شرایط دریافت دومین مرحله وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی این صندوق خبر داد و گفت، ۱۲۹ هزار نفر مشمول دریافت این وام شدند.

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: در دومین مرحله ثبت نام اینترنتی دریافت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی، حدود ۳۲۵ هزار نفر درخواست خود را ثبت کردند که پس از بررسی های لازم و اولویت بندی های انجام شده، ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند که اسامی آنها در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اعلام شده است.

وی اظهار داشت: عزیزان بازنشسته و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق که در اردیبهشت ماه اقدام به ثبت نام اینترنتی کرده بودند از اکنون می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق و با وارد کردن مشخصات لازم شامل شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره بانک صادرات از نتیجه درخواست خود باخبر شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: در این مرحله نیز مانند مرحله نخست، واجدان شرایط در ۶ نوبت براساس اولویت ها دسته بندی شدند که هر در هر نوبت مبلغ وام به حساب حدود ۲۲ هزار نفر از واجدین شرایط که براساس اولویت ها تعیین شده اند، در بانک صادرات واریز خواهد شد.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «زمان پرداخت هر نوبت قطعی نیست و بستگی به بانک عامل دارد»، گفت: به طور معمول پایان هر ماه نسبت به پرداخت تسهیلات نوبت مربوطه اقدام خواهد شد. زمان پرداخت نخستین نوبت وام ضروری در این مرحله در صورت تامین منابع لازم از سوی بانک احتمالا پایان خرداد ماه یا اوایل تیرماه ۱۴۰۰ است و مابقی نوبت ها در ماه های پس از آن پرداخت می شود.

وی با اشاره به متقاضیانی که از میان دریافت کنندگان وام ضروری در این مرحله حذف شده اند، گفت: همانطور که برای مرحله نخست نیز اعلام شد، ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، وظیفه بگیران تک ورثه ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد و رکوردهایی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تایید نشده باشد، چهار دسته ای هستند که در ابتدا از لیست واجدان شرایط حذف شده اند.

مرتضایی فرد ادامه داد: پس از حذف این چهار گروه، همه متقاضیان باقی مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا