عنوان «دانشکدگان» برای پردیس‌های غیرخودگردان دانشگاه تهران تصویب شد

در دومین جلسه شورای دانشگاه تهران، عنوان «دانشکدگان» برای پردیس‌های غیرخودگردان دانشگاه تصویب شد.

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، دومین جلسه «شورای دانشگاه» تهران در سال ۱۴۰۰ با حضور هیأت رئیسه، رؤسای واحدها، پردیس‌ها و مراکز وابسته دانشگاه در اتاق شورای سازمان مرکزی برگزار شد.

بر اساس برنامه اعلام شده، دومین جلسه شورای دانشگاه در سال ۱۴۰۰ سه دستور جلسه و یک گزارش پیش از دستور داشت که بر اساس آن، مسئولان مربوطه گزارش‌های مربوط به هر دستور جلسه را ارائه دادند.

دانشگاه تهران به مرحله ارزیابی یکپارچه و پیوسته کیفیت رسیده است

اولین دستور جلسه، گزارش مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه بود که از سوی دکتر حقانی ارائه شد. وی با اشاره به تاریخچه تشکیل مرکز ارزیابی کیفیت در دانشگاه و فراز و نشیب‌های آن در طی سالیان گذشته، خاطر نشان ساخت که حال حاضر دانشگاه به مرحله‌ای رسیده است که فرایند ارزیابی کیفیت به صورت یکپارچه و پیوسته انجام می‌شود.

رئیس مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه همچنین خاطرنشان ساخت که از ویژگی‌های مهم این مرحله از ارزیابی، حضور و مشارکت تمامی ذی‌نفعان دانشگاه اعم از دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارفرمایان و دانش آموختگان است که به لحاظ جامعیت ارزیابی، ویژگی ممتازی محسوب می‌شود.

آئین نامه دورکاری کارکنان دانشگاه به زودی نهایی می‌شود

دومین دستور جلسه، موضوع تدوین آئین نامه دورکاری کارکنان دانشگاه بود که گزارش آن از سوی دکتر یزدانی، معاون اداری مالی دانشگاه ارائه شد.

معاون اداری مالی دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع دورکاری، فارغ از بحث اپیدمی کرونا، از سالیان دور مورد توجه بوده و در کشورهای مختلف اجرا می‌شده است، گفت: براساس آئین نامه‌های موجود، دورکاری در نظام اداری دانشگاه ممنوع بوده است. اما با توجه به اهمیت و مزایای آن، تدوین «آئین نامه جامع دورکاری» در دستور کار معاونت اداری مالی قرار گرفته و این آئین نامه به زودی نهایی و برای تصویب به هیأت رئیسه و هیأت امنای دانشگاه ارائه خواهد شد.

یزدانی با اشاره به مشارکت همه واحدها در تدوین آئین نامه دورکاری کارکنان دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که این آئین نامه به عنوان یک دستورالعمل جامع و مانع بتواند راهنمای خوبی برای فعالیت کارکنان دانشگاه در آینده باشد.

تصویب عنوان «دانشکدگان» برای پردیس‌های غیرخودگردان دانشگاه تهران

سومین دستور جلسه شورای دانشگاه، تصمیم‌گیری در خصوص عنوان پردیس‌های غیرخودگردان بود که گزارش آن از سوی دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه، ارائه شد.

بر اساس اظهارات ریاست دانشگاه، پس از بررسی‌های صورت گرفته و نیز هماهنگی لازم با کارشناسان و استادان ادبیات فارسی و رعایت ملاحظات زبان فارسی، از بین دو مفهوم «دانشکدان» و «دانشکدگان»، عنوان «دانشکدگان» برای پردیس‌های غیرخودگردان دانشگاه انتخاب شده است.

گفتنی است نیلی احمدآبادی در پایان سخنان خود با تسلیت درگذشت تعدادی از اساتید، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه در اردیبهشت ماه، یاد و خاطره همه آنها را گرامی داشت.

وی همچنین ورود اعضای جدید «شورای دانشگاه» را تبریک گفت و از خدمات ارزشمند آن دسته از مدیرانی که در اردیبهشت ماه به پایان دوره تصدی خود رسیده بودند، به خصوص دکتر سرسنگی، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، قدردانی کرد.

نیلی احمدآبادی در ادامه با اشاره به امضا تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد باغ موزه گیاه‌شناسی با شهرداری تهران، آن را گام مهمی در حوزه مسئولیت اجتماعی و افزایش مشارکت دانشگاه در توسعه و حل مسائل روز جامعه دانست.

رئیس دانشگاه تهران همچنین به نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و خاطرنشان ساخت که دانشگاه آماده در اختیار گذاشتن همه ظرفیت‌های خود برای بهتر برگزار کردن این انتخابات می‌باشد. وی از تمامی واحدها خواست تا در صورت نیاز و تقاضا از سوی ذی‌نفعان دانشگاهی به خصوص دانشجویان و گروه‌های دانشجویی، تمامی امکانات و ظرفیت‌های واحدها نیز در اختیار آنها قرار گیرد تا شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و با رونق با مشارکت همگان باشیم.

لازم به یادآوری است که قبل از شروع دومین جلسه شورای دانشگاه، دکتر حسینی، معاون آموزشی دانشگاه گزارشی از فرایند آزمون دکتری و مصاحبه‌های برنامه‌ریزی شده در گروه‌های آموزشی دانشگاه ارائه داد.

وی با توجه به اهمیت آزمون دکتری و رقابت فشرده‌ای که برای آن وجود دارد، از تمامی واحدها خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به برگزاری صحیح آزمون اطمینان حاصل کنند، ضمن آنکه در فرایند مصاحبه‌ها نیز تمامی اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی باید مشارکت فعال و حضوری داشته باشند.

«فراخوان جذب اعضای هیأت علمی» و نیز «فرایند انتخاب اعضای هیأت ممیزه دانشگاه» از جمله دیگر موضوعاتی بود که معاون آموزشی دانشگاه در سخنان قبل از دستور اصلی دومین جلسه شورای دانشگاه به آن پرداخت.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا