تمرکز بر جامعه ‌شناسی به ‌عنوان علم مردم مدار/ از آثار استاد محمدامین قانعی‌راد رونمایی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، نخستین همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری یادمان دکتر محمدامین قانعی‌راد پیش از ظهر امروز در محل پژوهشگده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با حضور اساتید برجسته آغاز به کار کرد.

در این همایش تقی آزادارمکی در ارائه‌ای با عنوان قانعی‌راد و دانشگری،‌کنشری مطالعات علم و فناوری در ایران، عنوان کرد: بنده نقد جدی به این اظهار نظری که برخی گفته‌اند که جامعه شناسی و جامعه‌ شناس مرده است دارم چراکه جامعه‌شناسی راه شناخت جامعه است و نه فلسفه و نه روانشناسی و نه الهیات می‌تواند این کار را انجام دهد.

ارمکی با بیان اینکه دو اقدام مهم قانعی‌راد تمرکز بر اجتماع علمی و جامعه شناسی به عنوان علم مردم مدار بوده است، گفت: در جامعه شناسی اجتماع علمی، قانعی‌راد تلاش کرد تا کلیت این مبحث را بسازد و در این‌باره کنشگر عمده شود تا در نهایت جامعه‌شناسی را به عنوان راه حلی برای رفع مشکلات ساختاری مطرح کند.

به گفته وی، قانعی‌راد در جامعه شناسی به عنوان علم مردم‌مدار تلاش کرد که علم جامعه شناسی را به عنوان علمی مردمی و در جهت حل مشکلات مردم مطرح کند و علم را در جایگاهی که به توسعه ختم می‌شود معرفی کرد و در نهایت مجموع این حوزه‌ها قصد دارد گام بلندی را در تحقق حیات اجتماعی مردم بردارد.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران افزود: تفکر قانعی‌راد این بود که علم را در مرکز اندیشه قرار دهد و ما به عنوان ادامه دهندگان راه این استاد این پروژه ناتمام را باید به اتمام برسانیم.

ماهوزی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به رونمایی از آثار محمدامین‌ قانعی‌راد در این همایش یادآور شد: این استاد به طور عمده کتاب‌هایشان را  در حوزه اجتماعات علمی منتشر کرده‌اند و بر اجتماعات علمی داخل دانشگاه و بیرون دانشگاه متمرکز بوده‌اند. با این هدف که به این سوال که چگونه این اتفاقات بر رشد علم تاثیرگذار بوده است، پاسخ دهد.

در این مراسم سیدعزیز قانعی‌راد فرزند محمدامین قانعی‌راد هم در سخنانی با یادآوری یاد این استاد گفت: تمام زندگی قانعی‌راد در جهت جایگاه جامعه‌شناسی و جایگاه علم در دانشگاه در ایران بوده است.

در ادامه این همایش از آثار محمدامین قانعی‌راد عضو هیأت علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران رونمایی و از یک عمر تلاش این استاد قدردانی شد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا