برخورد با «روان‌شناس نماها» در فضای مجازی/ مردم چگونه می‌توانند افراد متخصص از غیر متخصص روان‌شناسی را تشخیص دهند؟

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت:متاسفانه در داخل و خارج افرادی در فضای مجازی خود را روانشناس و مشاور معرفی کرده و ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت نرخ آسیب‌های اجتماعی و روانی را افزایش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فارس، محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پاسخ به این پرسش که «برای مدیریت مشاوره‌های روانشناسی در فضای مجازی چه اقدامی کرده‌اید؟»،گفت:دغدغه اصلی ما از همان روز اول بحث فضای مجازی بود و بعد از کرونا نیز افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در داخل و خارج افرادی خود را روانشناس و مشاوره معرفی کرده و حرف‌های زیبایی می زنند و ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت نرخ آسیب‌های اجتماعی و روانی را افزایش می‌دهند.

رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره افزود: این افراد توصیه‌های غیر کارشناسی داده‌اند؛ به طوری که گزارشات زیادی در این خصوص داریم که اینها باعث اختلافات خانواده‌ها شده‌اند.

حاتمی بیان داشت: برنامه ما این است که تا آنجایی که در توان ماست مقابله کنیم و الان بیش از سه، چهار هزار صفحه و سایت بوده که برای آنها پرونده تشکیل داده یا تذکر داده‌ایم.

وی درباره اینکه «مردم چگونه می‌توانند افراد متخصص از غیر متخصص روانشناسی را تشخیص دهند؟»، ابراز داشت:ما نام افرادی که پرونده و پروانه نظام روانشناسی و مشاوره دارند را روی سایت سازمان گذاشته‌ایم.

 رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره متذکر شد: هرکس به سایت این سازمان مراجعه کند می‌تواند ببینید فرد مورد نظر پروانه و مجوز دارد یا خیر.

حاتمی خطاب به فعالان حوزه روانشناسی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد:توصیه دارم افرادی که در فضای مجازی هستندحتما شماره پرونده نظام روانشناسی و مشاوره را در صفحه مجازی خود بگذراند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
فارس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا