برنامه زمانی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در استان تهران اعلام شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

برنامه زمان‌بندی مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران اعلام شد که بر اساس آن رقابت‌های این مرحله از ۱۳ تیرماه به صورت حضوری آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایکنا، فرایند چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از تیرماه با آغاز مرحله شهرستانی این مسابقات در استان‌های مختلف وارد فاز اجرایی می‌شود، مسابقاتی که پیش‌بینی می‌شود با کاهش نسبی همه‌گیری ویروس کرونا در سطح کشور و پیش رفتن وضعیت واکسیناسیون به صورت حضوری و البته با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی برگزاری این مرحله از مسابقات را به استان‌ها واگذار کرده و صرفاً بر برگزاری و پایان مرحله شهرستانی و استانی در بازه زمانی تیر تا شهریورماه تأکید کرده است.

مهدی شرفی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این استان در روزهای آینده گفت: این مرحله از مسابقات طی بازه زمانی ۱۳ تا ۲۱ تیرماه به صورت حضوری در شهرهای مختلف استان تهران برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات مرحله شهرستانی در بخش آقایان در هفت گروه و در بخش بانوان نیز در ۱۰ گروه برگزار می‌شود،‌ افزود: به جهت اینکه تعداد شرکت‌کنندگان برخی شهرها به حد نصاب نرسیده است، لذا برگزاری مسابقات در این شهرها امکان‌پذیر نبوده و با شهرهای همجوار تجمیع شده است.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: علاوه بر تعداد ثبت‌نامی‌ها، یکی دیگر از عوامل تجمیع مسابقات بحث هزینه‌ها بوده است. ممکن است تعداد ثبت‌نام‌کنندگان یک شهرستان برای برگزاری مناسبت باشد، اما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و توزیع منابع رقابت‌های چند شهر همجوار را در هم تلفیق کرده‌ایم تا مسابقات به صورت تجمیعی برگزار شود.

بر اساس گزارش ایکنا و براساس جدول زمان‌بندی اعلام شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، مسابقات گروه آقایان در رشته‌های مختلف و در شهرهای شهرری؛ پاکدشت و ورامین، شهریار؛ شهرقدس و ملارد، اسلامشهر؛ رباط‌کریم و بهارستان، تهران(دو گروه) و تهران؛ دماوند و پردیس(دو گروه) برپا می‌شود.

همچنین مسابقات بخش بانوان نیز در شهرهای شهرری؛ پاکدشت؛ ورامین و پیشوا، تهران (پنج گروه)،‌ شهریار؛ ملارد و شهرقدس، لواسان؛ دماوند و پردیس، رباط کریم و بهارستان و اسلامشهر برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود در استان تهران هزار و ۲۲۳ نفر برای حضور در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، این تعداد نسبت به سال قبل با رشدی ۱۰۰ درصدی مواجه بوده است. استان تهران در بین استان‌های کشور از حیث میزان ثبت‌نام جایگاه هشتم را کسب کرده است.

جدول زمانی برگزاری این مرحله از مسابقات در دو گروه بانوان و آقایان بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا