اعلام تاریخ برگزاری بفتا ۲۰۲۲

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هفتادوپنجمین دوره مراسم اهدای جوایز سینمایی «بفتا (Bafta)» اسفند پیشرو برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، هفتادوپنجمین دوره از جوایز سینمایی آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا)، ۱۳ مارس ۲۰۲۲ (۲۲ اسفند ۱۴۰۰) برگزار و از شبکه بی‌بی‌سی وان انگلیس پخش خواهد شد. بدین ترتیب این رویداد سینمایی که امسال به دلیل پیامدهای شیوع کرونا با کمی تاخیر و در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۰) برگزار شد، به تاریخ معمول خود برمی‌گردد و بار دیگر فاصله زمانی دو هفته‌ای با مراسم اهدای جوایز اسکار را حفظ خواهد کرد. نودوچهارمین دوره جوایز اسکار ۲۷ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

اگرچه هنوز محل دقیق برگزاری بفتا ۲۰۲۲ تایید نشده است اما این رویداد در چند سال گذشته در سالن کنسرت رویال آلبرت هال برگزار شده و انتظار می‌رود برای دوره بعد هم همینطور باشد. جدول زمان‌بندی و جزئیات مربوط به شرایط رقابت برای جوایز بفتا ۲۰۲۲ متعاقبا اعلام خواهد شد.

هفتادوچهارمین دور از جوایز سینمایی بفتا اولین رویدادی بود که پس از اعمال تغییرات گسترده با هدف ارتقای تنوع و دربردارندگی در این جایزه برگزار شد. در این موج اصلاحات، بیش از ۱۲۰ مورد از قوانین بفتا در حوزه‌هایی چون رای گیری و عضویت تغییر کردند. در مراسم اهدای جوایز بفتا ۲۰۲۱، جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها به کلویی ژائو رسید. فرانسیس مک دورمند و آنتونی هاپکینز به ترتیب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد را بردند و یو جونگ یون و دانیل کالویا جوایز شاخه بهترین بازیگران نقش مکمل را از آن خود کردند. در این مراسم سینمایی که فهرست برندگان آن شباهت بسیاری به برندگان اسکار داشت، جوایزی نیز به فیلم دانمارکی یک دور دیگر، انیمیشن روح و مستند معلم اختاپوسی من رسید.   

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا