کاهش سن بازنشستگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عضو هیئت‌مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: در دنیا وقتی سن امید به زندگی افزایش می‌یابد، سن بازنشستگی هم بالا می‌رود، اما ما در ایران خلاف جهت حرکت کرده‌ایم و سن بازنشستگی کاهش یافته و به ۵۲ سال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از همشهری آنلاین، محمدعلی همتی عضو هیئت‌مدیره سازمان تامین اجتماعی امروز در سلسله نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، از رویا تا واقعیت» برگزار شد با اشاره به فضایی که در سازمان تامین اجتماعی در این مدت برای پیگیری متناسب‌سازی شکل گرفته است، گفت: بیشترین استفاده و بهره را از شرکای اجتماعی بردیم و این کار با کمترین مشکل و در حجم وسیعی انجام شد و ماهانه ۱۷ هزار میلیارد تومان بابت مستمری می‌پردازیم.

وی افزود: مشارکت و همفکری شرکای اجتماعی و خرد جمعی که شکل گرفت بسیار مهم و مبارک بود و باید سر منشا اقدامات دیگر باشد.

اهمیت پایدارسازی منابع متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران 

عضو هیئت‌مدیره سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه پایدارسازی منابع متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی یکی از مباحث مهم ما در سال‌های آتی خواهد بود، اظهار کرد: راه‌حل‌های مختلفی برای این امر مطرح شده است که اصلاحات پارامتریک از جمله آنهاست. در دنیا وقتی سن امید به زندگی افزایش می‌یابد، سن بازنشستگی هم بالا می‌رود اما ما در ایران خلاف جهت حرکت کرده‌ایم و سن بازنشستگی کاهش یافته و به ۵۲ سال رسیده است.

همتی تاکید کرد: ما اعانه‌بگیر دولت نیستیم، اما مطالباتمان را باید بگیریم. اگر مطالبات جاری را وصول کنیم، این مسیر را به سمت درستی پیش می‌بریم.

موانع موجود پیش روی عدم ارتقای معیشت

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران نیز در این نشست با بیان اینکه معیشت دغدغه همگان است، گفت: بحث ارتقای معیشت در سازمان تامین اجتماعی از یک سال و نیم گذشته پیگیری و با متناسب‌سازی حقوق در دو مرحله تا حدودی محقق شده است.


وی افزود: عدم اجرای قوانین یکی از موانع موجود پیش روی عدم ارتقای معیشت و حل مشکلات در این حوزه است که از جمله آنها می‌توان به عدم اجرای صحیح ماده ۴۱ قانون کار در چند دهه گذشته اشاره کرد. 

دولت بدهی‌های سنگینی به تامین اجتماعی دارد

دهقان‌کیا همچنین با اشاره به ۲۶ قانون مترتب بر تامین اجتماعی از سوی ادوار گذشته مجلس که بار مالی ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در هر ماه به دوش تامین اجتماعی گذاشته است توضیح داد: تعهد جاری دولت به تامین اجتماعی ماهانه ۴۲۰۰ میلیارد تومان است که دولت آن را نمی‌پردازد. دولت بدهی‌های سنگینی به تامین اجتماعی دارد. تامین اجتماعی ظرف سال گذشته و امسال توانست بخشی از دیون را دریافت کند. این در حالی است که اگر قوانین به درستی اجرا شود، مشکلات تامین اجتماعی حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
همشهری آنلاین

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا