افتتاح مجتمع شوق زندگی در مشهد مقدس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

امروز سوم تیرماه؛ مجتمع شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی وشوق زندگی با هدف پایش وضعیت آسیب های اجتماعی و حمایت از گروه های آسیب پذیر شهر و به عنوان الگویی برای محل فرماندهی متمرکز کاهش آسیب های اجتماعی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایلنا، مجتمع شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی شوق زندگی که با هدف پایش وضعیت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروه‌های آسیب پذیر شهر و چاره جویی برای آن تأسیس شده است، کانون اصلی هم افزایی بین دستگاهی در حوزه مسائل اجتماعی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این زمینه است که فردا به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

این مجتمع از دو بخش دادسرای ویژه کودکان و آسیب‌دیدگان اجتماعی و مرکز اجتماعی شوق زندگی که نماینده شهرداری مشهد در این مجتمع است، تشکیل شده است.

این مجتمع در حوزه مسائل اجتماعی ۶ پروژه یا طرح اصلی دارد که به صورت مشترک توسط مرکز اجتماعی شوق زندگی و دادسرای آسیب دیدگان اجتماعی و با همکاری سایر سازمان های دولتی و سمن‌ها در حال اجرا است. مهم‌‌ترین طرح مشترک، طرح سایبان مهر نام دارد که به شناسایی و حمایت از کودکان کار می ‌پردازد. در این طرح پس از شناسایی کودکان کار که با در نظر گرفتن کرامت انسانی و سلامت روانی کودکان صورت می ‌گیرد، برای این کودکان پرونده تشکیل می شود و به جای بازداشت کودک، کودک کار به کانون خانواده ‌اش بازمی‌ گردد و در مقابل خانواده با حکم دادسرا موظف می شود در فرآیند توانمندسازی شغلی و روانی شرکت کند.

علاوه بر این، در مجتمع شوق زندگی با حضور سازمان های مردم نهاد و سایر سازمان های دولتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد به صورت مورد به مورد برای هر خانواده چاره جویی انجام خواهد شد. هدف این طرح، حذف کار کودک از مسیر توانمندسازی خانواده و حذف ریشه های کار کودک است.

دفتر طرح سایبان عدالت در طبقه همکف این مجتمع قرار دارد که هدف آن ارائه مشاوره های حقوقی به شهروندان و مراجعان مجتمع است که با همکاری وکلای داوطلب کانون وکلای خراسان رضوی صورت می پذیرد. دفتر این طرح ۴ باجه پاسخگویی دارد که هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال است. دفتر اورژانس اجتماعی، دفتر طرح سایبان مهر و یک شهربازی نیز در طبقه همکف این مجتمع قرار دارد.

در طبقه منفی این مجتمع، دفتر طرح کودک خلاق قرار دارد که با همکاری داوطلبانه مؤسسه کودک خلاق به کار استعدادیابی کودکان آسیب دیده می پردازد. دفتر طرح سایبان مهان که با همکاری مؤسسه خیریه منتظران حضرت ولی عصر (عج) در طبقه منفی یک کار توانمندسازی روانی کودکان آسیب دیده از طریق بازی درمانی را برعهده دارد. دفتر مرکز راه نوین که به امور زنان آسیب دیده رسیدگی می کند و کتابخانه کودک این مجتمع با عنوان کتابخانه ما نیز در این مجتمع قرار دارد.

در طبقه یک ساختمان مجتمع شوق زندگی نیز حوزه معاون دادستان اتاق جلسات، شعب یک تا ۶ دادیاری، شعبه ۲۹ دادگاه خانواده، ۵ واحد مددکاری، دفتر کل دادسرا، حسابداری، واحد تشکیل پرونده، واحد تمبر، اتاق مادر و کودک و نمازخانه واقع شده است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایلنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا