وام و تسهیلات به روستائیان در صورت بازگشت به روستا ارائه می شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درمراسم بهره برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال حاصل از مهاجرت معکوس به روستا گفت: روستائیانی که با ازدست دادن کسب و کار خود در روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند می توانند با عضویت در پویش ملی « به روستا برمی گردیم» با حمایت بنیاد برکت و دریافت وام و تسهیلات نسبت به کارآفرینی در روستای خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از روزنامه اطلاعات، دکترامیرحسین مدنی افزود: بنیاد برکت پیشران اشتغالزایی وتولید در کشور است و تاکنون با سرمایه گذاری در ۸۰۰بنگاه و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ بیش از ۲۰۰هزار شغل در ۱۴سال اخیر ایجاد کرده است .

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این که نزدیک به ۱۰هزار واحد بنگاهی خرد در سال ۹۷ایجاد ودر سال ۹۸به ۴۰هزار و در سال ۹۹به ۱۰۰هزار طرح رسید ادامه داد: طی امسال هم نزدیک به ۱۱۶هزار طرح ایجاد شده است و تا آخر امسال ۱۸۰هزار طرح در۲۹۷شهرستان اجرا می شود و ۸۰۳۵روستا تاکنون تحت پوشش قرار گرفته اند .

وی افزود: برای کولبران، در قالب ۳۸۱۴طرح اشتغال زایی در ۳ استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بیش از ۱۱هزار شغل ایجاد شده است. همچنین۱۱۰۹طرح اشتغال زایی برای معلولان اجرا شده و از ۱۱۵هزار طرح اشتغالزایی سراسر کشور، ۶۵۸۵مورد هم مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این که برای ایجاد شغل ۶ ماه اهلیت سنجی می کنیم و ۲ سال هم در کنار طرح ها هستیم تا به بازدهی برسند، اظهار داشت:کمتر از یک درصد معوق تسهیلات داریم چراکه افرادی که تسهیلات را دریافت می‌کنند اقساط را به موقع پرداخت می‌کنند و این امر نشان می‌دهد طرح های اشتغا‌زایی فعال است.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده شبکه تسهیلگران در بنیاد برکت گفت: یک شبکه ۸۰۰نفره تسهیلگر و مجری داریم که آماده اشتغال زایی در مناطق هستند. این ظرفیت را برای حل مشکل اجتماعی حاشیه نشینی استفاده ئمی کنیم که بخشی از آن در پی مهاجرت از روستا به شهرها رخ می دهد. برخی از این مهاجران یا دستفروشی می‌کنند و یا در مشاغل خدماتی مشغول می شوند و عموما در مشاغل پایدار قرار نمی‌گیرند.

مدنی ادامه داد: در ۳۵۰شهرستان حضور داریم و بنیاد برکت در پویش «به روستا برمی‌گردیم»،شغل ایجاد می‌کند تا افراد مهاجرت کرده‌ بتوانند به دیار خود بازگردند. امسال برای ۵۰۰۰شغل هدفگذاری کرده‌ایم و برای اجرای حداکثر ۱۵هزار طرح هم آماده ایم و اگر موفق شویم ۱۵هزار شغل ایجاد کنیم ۶۰هزار نفر با احتساب متوسط ۴عضو در هر خانواده، مهاجرت معکوس می‌کنند و به روستا برمی‌گردند و از آسیب های حاشیه نشینی مصون می‌مانند.

وی درباره نحوه ورود به این پویش گفت: مردم می‌توانند از طریق سایت و اپلیکیشن بنیاد برکت به سامانه ثبت نام متقاضیان مهاجرت معکوس مراجعه و ثبت نام کنند.

وی درباره تضمین پایداری شغل هم اظهار داشت : برای این که شغلی پایدار شود نخست نظارت می‌کنیم. دوم کامل کردن زنجیره است که کارآفرینان به مجموعه های فروش متصل شوند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
روزنامه اطلاعات

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا