جزئیات برنامه رادیویی مدرسه حفظ ویژه کودکان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برنامه «مدرسه حفظ» ویژه کودکان ۷ تا ۱۱ سال و با هدف تحقق امر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن روی خط رادیو قرآن قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، شبکه رادیویی قرآن در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن برنامه‌های مفید و آموزشی متنوعی را تهیه و پخش کرده که در سال جاری برنامه جدیدی با رویکرد متفاوت را با عنوان «مدرسه حفظ» تقدیم مخاطبان بخصوص کودکان خواهد کرد.

حفظ قرآن ویژه کودکان

این برنامه، از روز شنبه ۵ تیرماه به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود. «مدرسه حفظ» سعی بر آن دارد، مخاطبان اصلی که کودکان ۷ تا ۱۱ ساله هستند را بر اساس علاقه و توانمندی‌ها یشان با مفاهیم آیه‌ها و چگونگی حفظ آیات آشنا کند.

روش کار مدرسه حفظ

در برنامه «مدرسه حفظ»، یک گروه ۲ نفره از کودکان به همراه کارشناس حفظ در استدیو حضور دارند که به صورت کلاس درس به حفظ و روخوانی طرح درس برنامه می‌پردازند. در هر برنامه یک آیه و یا یک سوره به عنوان طرح درس مطرح می‌شود و در کنار آن کارشناس مفاهیم آیات را برای کودکان توضیح می‌دهد. در زنگ دوستی مخاطبان کودک و نوجوان با حافظان همسن خود آشنا شده و در زنگ داستان به مفاهیم آیه از طریق قصه پرداخته می‌شود. در هر برنامه برای تثبیت محفوظات، آیه‌های برنامه گذشته نیز مرور می‌شود.

میهمانان برنامه

بر اساس این گزارش در برنامه روز شنبه ۵ تیرماه به حفظ آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» پرداخته خواهد شد و مهمان‌های کودک برنامه سوگند صریحی‌نژاد و یاسمن یاری و مهمان تلفنی برنامه محمد طه قویدل حافظ کل ۱۵ ساله هستند. همچنین در برنامه روز یکشنبه ۶ تیرماه نیز حفظ بخشی از آیه ۱۸۳ سوره بقره (یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام ) موضوع برنامه در حضور مهمان‌های کودک «مدرسه حفظ»، سوگند حسن طاولی و هستی بنیادی خواهد بود که در زنگ داستان به آشنایی با مفاهیم آیه و در زنگ دوستی به آشنایی با حافظ نوجوان امیرمحمد محمد آقازاده حافظ کل ۱۵ ساله پرداخته خواهد شد. راویان این قسمت از برنامه فریال ترکاشوند و آمیتیس خسرو آبادی به نویسندگی لیلا محمدی هستند.

این برنامه کاری از گروه آموزش رادیو قرآن به تهیه‌کنندگی مونا توسلی با اجرای کارشناسی فاطمه شیرازی (از اساتید حفظ)، روایتگری فریال ترکاشوند و نویسندگی خانم‌ها کلر ژوبرت، لیلا محمدی، مریم دوستی، فرزانه فراهانی و زهرا زرگر است که روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲ تقدیم شنوندگان خواهد شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا