معرفی داوران دوربین طلایی کن

انتشارات موفقیت‌شناسی

«ملانی تیری» بازیگر فرانسوی، به عنوان رئیس هیت داوران جایزه دوربین طلایی ویژه بهترین فیلم اول هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «ملانی تیری» در کنار «اودری آبیون»، «لورن دایلان»، «رومن کوگیتور»، «پیر سیمون گوتمن» و «اریک کاراواکا» هیات داوران تمام فرانسوی جایزه دوربین طلایی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن را تشکیل می دهند که برنده این جایزه را از میان ۳۱ فیلم اول کارگردانان شامل بخش رسمی جشنواره (رقابتی اصلی، نوعی نگاه، غیررقابتی، نمایش ویژه، کلاسیک) و بخش های دو هفته کارگردانان و هفته منتقدین کن انتخاب خواهد کرد. 

امسال فیلم «جاده خاکی» به نویسندگی و کارگردانی پناه پناهی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش  «دو هفته کارگردانان کن» حضور دارد و فرصت رقابت برای کسب دوربین طلای بهترین فیلم اول جشنواره کن امسال را نیز خواهد داشت. 

جایزه دوربین طلای جشنواره کن که از سال ۱۹۷۸ و با هدف حمایت از سینماگران جوان و خلاق اعطا می شود و به عنوان یک سکوی پرتاپ برای فیسازان جوان محسوب می شود. پیش از این چهره هایی چون «جیم جارموش»، «میرا نیر»، «نائومی کاواسه»  و «استیو مک کوئین» موفق به کسب این جایزه شده اند. 

جعفر پناهی با فیلم «بادکنک سفید» در سال ۱۹۹۵، حسن یکتاپناه با فیلم «جمعه» در سال ۲۰۰۰ و بهمن قبادی در سال ۲۰۰۱ با فیلم «زمانی بر مستی اسب ها» این جایزه را کسب کرده اند. 

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا