درخشش کهکشان راه شیری بر فراز قله دماوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

لیست تصاویر برگزیده مسابقه «عکاسی نجومی رصدخانه سلطنتی گرینویچ» سال ۲۰۲۱ منتشر شده است که در میان آنها تصویر کهکشان راه شیری بر فراز قله دماوند که توسط عکاس ایرانی «مسعود قدیری» ثبت شده، می‌درخشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از همشهری آنلاین، این عکس از مسعود قدیری، عکاس ایرانی، به عنوان یکی از تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۱ که رصدخانه سلطنتی گرینویچ برگزار می‌کند، انتخاب شده است.

مجله فوربز با انتشار این تصویر ثبت شده از عکاس ایرانی در میان دیگر تصاویر نوشت: این تصویر از کهکشان راه شیری در پشت کوه دماوند در شمال شرقی شهر تهران در کشور ایران ثبت شده است. مسعود قدیری، عکاس این اثر برای ثبت آن مجبور شد حدود هفت ساعت پیاده روی کند و برای گرفتن عکس بیش از ۱۰۰۰ متر صعود کند. این تصویر در ماه مه ۲۰۲۰ گرفته شده است.

قدیری با انتشار این تصویر در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «امسال قرار بود شرکت نکنم! اما خب شرایط تغییر کرد و تونستم و خوشحالم که عکسم برای چهارمین بار در لیست برگزیده معتبرترین مسابقه نجومی دنیا قرار گرفت. این عکس هم یکی از عکس‌هایی بود که خیلی براش زحمت کشیده شده بود و خیلی دوستش داشتم. شکوه دماوند: بی شک دماوند یکی از جلوهای زیبای طبیعت و یکی از مهمترین نمادهای ملی ایران است.

این قله در حدود ۵۶۷۰ متر ارتفاع دارد که شهرهای رینه و گزنک در دامنه آن قرار دارند. همچنین این قله در ۶۹ کیلومتری شمال شرقی تهران است. این عکس از ارتفاعات شمال غربی روستای ناندل در کنار یک آبگیر فصلی به ثبت رسیده است. این آبگیر در اثر آب شدن برف‌های اطرف ایجاد می‌شود و در صورت عدم وزش باد، انعکاس قله دماوند در آن ایجاد می‌شود.

برای ثبت این تصویر حدود ۷ ساعت از سمت روستای ناندل به سمت آبگیر پیاده‌روی داشتم. وقتی رسیدم غروب شده بود. هوا بسیار سرد بود و باد نسبتا شدید می‌وزید. تا حدود ساعت ۱۲ صبر کردم و سپس تا ساعت ۳ صبح عکاسی کردم. بعد از آن به سمت پایین حرکت کردم. این زمان حدود ۸ ساعت بود. مسیر بسیار سخت و ناهموار بود بخصوص با لوازم سنگین عکاسی. در این عکس کهکشان راه شیری و صورت فلکی عقرب و در سمت راست آلودگی نوری شهر تهران دیده می‌شود که بخشی از انعکاس آن در آب دیده می‌شود.»

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
همشهری آنلاین

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا