تشریح حمایت جهاد دانشگاهی ازکسب و کارهای خانگی زنان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس جهاد دانشگاهی دستاوردهای این نهاد در راستای توسعه بازارهای دیجیتال در دوران شیوع کووید-۱۹ با تاکید بر کسب و کارهای خرد و کوچک برای زنان، مشاغل خانگی و همچنین حمایت از آنها را تشریح کرد.

حمیدرضا طیبی در نشست تخصصی بین المللی سیاست ها و اقدامات برای حمایت از زنان کارآفرین در ایران و ژاپن به تشریح اقداماتی برای حمایت از زنان کارآفرین پرداخته و گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، جهاددانشگاهی اقدامات قابل توجهی را در حوزه مشاغل خانگی نوین و سنتی به انجام رسانده است. 


رییس جهاددانشگاهی افزود: در حوزه مشاغل خانگی نوین، ویراستاری، انیمیشن، مترجمی، مشاوره و تولید نرم افزار از جمله مشاغل خانگی در بستر وب بودند که جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه بازارهای دیجیتال در دوران شیوع کووید-۱۹ با تاکید بر کسب و کارهای خرد کوچک برای زنان از آن ها پشتیبانی کرده است.

وی گفت: جهاددانشگاهی تلاش کرده تا در کنار ارائه بسترهای آنلاین و امکانات مورد نیاز برای توسعه مشاغل خانگی، به توانمندسازی زنان فعال در حوزه مشاغل خانگی نیز مبادرت ورزد. 


رییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: از جمله اقداماتی که جهاد دانشگاهی در جهت رونق کسب و کارهای خانگی سنتی انجام داده است می توان به مواردی همچون برگزاری جلسات توجیهی متعدد با مدیران وب سایت ها و پلتفرم های فروش آنلاین، عقد قراردادها و تفاهم نامه هایی با این وب سایت ها اشاره کرد. 


طیبی در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و پیشرو در عرصه کارآفرینی و اشتغال به ویژه برای زنان، شعار خود را “هر فارغ التحصیل، یک کارآفرین” قرار داده و برای تحقق این شعار تلاش می کند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار با اشاره به محدودیت های ایجاد شده تحت تاثیر شیوع کرونا، تاکید کرد: بی عدالتی در توزیع اقلام بهداشتی و به ویژه واکسن کرونا شرایط زندگی روزمره اقشار متفاوتی را در جامعه تحت تاثیر قرار داده است. زنان یکی از گروه هایی بودند که بیشترین آسیب را متحمل شده اند. 

وی افزود: دولت تدبیر و امید، در سال های گذشته تلاش کرد تا علیرغم  فشار تحریم های اقتصادی، زنان را به هم نزدیکتر کند. 


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کشورهای ایران و ژاپن تحت تاثیر اشتراکات تاریخی و فرهنگی شان زمینه خوبی برای گسترش همکاری و همفکری بین کارآفرینان زن خود دارند. گسترش امکان فعالیت های دیجیتال و همزمان ارتقای توانمندی زنان می تواند زمینه ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات این دو کشور فراهم کند.


وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری های فرهنگی-اقتصادی ایران و ژاپن، خاطر نشان کرد: طی دولت یازدهم و دوازدهم فعالیت های مشترکی در حوزه توان افزایی اقتصادی زنان انجام شده است. همکاری بین این معاونت و بنیاد صلح ساساکاوا یکی از توافق های موفق در این زمینه بوده است. تحت این توافقنامه چهار طرح مشترک در زمینه مقایسه توان افزایی زنان کارآفرین، تقویت نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارآفرینی و تاثیر کرونا بر مدل های کارآفرینی با استفاده از بازاریابی مجازی برگزار شده است.


ابتکار اشاره کرد: تقویت نوع دوستی و دیگرخواهی و حمایت از آسیب دیدگان در شرایط کرونا خصوصا با کمک فناوری های نوین و بسترهای اینترنتی از اصلی ترین دستاوردهای سال های اخیر دولت ایران بوده است که به توان افزایی زنان در بعد اقتصادی، مهارتی و مدیریتی توجه ویژه ای کرده است که ثمرات آن در آینده گسترش خواهد یافت.


گفتنی است طیبه سیاوشی و شهلا اختری نیز در رابطه با اقدامات ریاست جمهوری در حوزه گسترش کسب و کارهای اینترنتی زنان و اقدامات آن معاونت گزارش کاملی ارائه کردند.


کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران با تاکید بر اهمیت نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده در هر دو فرهنگ ایرانی وژاپنی بیان کرد دولت ژاپن تلاشهای بسیاری جهت توسعه کارآفرینی در این کشور نموده و بطور خاص بر زنان کارآفرین تاکید کرده است. 


وی خاطر نشان کرد: در راستای تقویت هرچه بیشتر موقعیت زنان کارآفرین در جامعه لازم است به تفاوتهای موجود در حوزه های مختلف احترام گذاشته و در راستای همبستگی اقشار مختلف تلاش کرد و در همین راستا بر اهمیت همکاری بین ایران و ژاپن خصوصا در شرایط بحرانی همچون شیوع ویروس کرونا تاکید کرد. 


سفیر ژاپن در ایران اقدامات دولت ایران در سالهای اخیر در حوزه حمایت از زنان کارآفرین و ارتقای جایگاه زنان در جامعه را قابل تقدیر دانست.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)، در ادامه این نشست فعالان و محققان حوزه کارآفرینی زنان و بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن در رابطه با اقدامات دولت ژاپن برای حمایت از زنان کارآفرین و کسب و کارهای خرد و متوسط آن کشور صحبت کردند. 


مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن ضمن تقدیر از همکاری سازنده بین نهادهای دولتی و غیر دولتی ایران در حمایت از زنان کارآفرین اظهار امیدواری کرد در آینده توافق نامه های مفیدبیشتری همچون همکاری حاضر بین بنیاد صلح ساساکاوا و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بین دو کشور ایران و ژاپن منعقد شود.


در نشست تخصصی بین المللی سیاست ها و اقدامات برای حمایت از زنان کارآفرین در ایران و ژاپن، معصومه ابتکار(معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) ، حمیدرضا طیبی(رئیس جهاد دانشگاهی)، لیلا فلاحتی (مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری)، طیبه سیاوشی (مشاور عالی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری)، مرتضی رحمانی موحد (سفیر ایران در ژاپن)، کازوتشی آیکاوا (سفیر ژاپن در ایران)، محمدصادق بیجندی (معاون آموزشی جهاد دانشگاهی)، منصوره شریفی صدر(مدیر کل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه) و شهلا اختری(کارشناس توانمندسازی اقتصادی و بازاریابی دیجیتالی زنان) به عنوان  مهمان حضور داشتند. همچنین جمعی از اساتید و صاحبنظران ژاپنی نیز به صورت برخط در نشست شرکت کردند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا