درباره آخرین وضعیت برقراری بیمه بیکاری و تغییر برخی ضوابط و بازرسی ها

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم گفت: تقریبا فرایندها به روز است و پشت نوبتی به آن معنا نداریم. فرایند برقراری بیمه بیکاری به روز شده و کاملا غیرحضوری است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، محمد بایندریان درباره آخرین وضعیت برقراری بیمه بیکاری و در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییر برخی ضوابط در حیطه ثبت درخواست و بازرسی‌ها اظهار کرد: مقررات و قوانین بیمه‌ بیکاری، مشمول تغییرات جدیدی نشده اند و مقررات قبلی کما فی السابق برقرار هستند.

وی افزود: درباره روال بازرسی‌ها نیز ملاک این است که امکان بازرسی میدانی وجود دارد، ولی اینکه بازرسان مستقیم در منازل مردم بروند، ممنوع است.

معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قطع بیمه بیکاری نیز مستلزم احراز اشتغال افراد است و به صرف بازرسی بدون مستندات به هیچ عنوان حق قطع مقرری بیمه بیکاری وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم.

بایندریان افزود: تقریبا فرایندها به روز است و پشت نوبتی به آن معنا نداریم. اگر فردی به عنوان مثال در تیرماه بیکار شده است از تاریخ بیکاری ۳۰ روز فرصت دارد به سامانه درخواست بیکاری وزارت کار به نشانی http://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کند و پس از رسیدگی در اداره کار چنانچه متقاضی حائز شرایط قانونی دریافت بیمه بیکاری تشخیص داده شود، درخواست وی به صورت مکانیزه از سامانه وزارت کار به سامانه سازمان تامین اجتماعی ( شعبه محل بیمه پردازی) منتقل می شود.

بایندریان اضافه کرد: در حال حاضر فرآیند برقراری بیمه بیکاری به روز بوده و مشکلی جهت پرداخت بیمه بیکاری وجود ندارد و ارائه این حمایت قانونی به صورت کاملا غیر حضوری انجام می شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا