بارگذاری آثار منتخب همایش ملی هویت کودکان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که آثار منتخب سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در پایگاه استنادی علوم جهان (isc) بارگذاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، محمد فیاض‌پور پنج‌شنبه ۱۷ تیرماه در دومین روز از سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در شیراز گفت: میراث‌های فرهنگی مذهبی ، میزان دلبستگی به نمادهای اسلامی به مانند پوشش اسلامی، احساس رضایت و غرور از مسلمان بودن ، برداشت فرد از مسلمان بودن خویش و میزان انس با قران از شاخصه‌های اصلی سنجش هویت دینی و اسلامی افراد جامعه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: در بعد هویت ملی و ایرانی نیز به شاخص‌های چون میزان توجه به میراث فرهنگی، علاقه مندی به  مشاهیر دانشمندان و آثار مکتوب، میزان اعتقاد به نمادهای ملی مانند پرچم و میزان اعتقاد به سنت‌های ملی مانند نوروز باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی لازم  برای آموزش‌های لازم این شاخص‌ها انجام شود.

فیاض پور همچنین اضافه کرد: میزان توجه به حال و آینده کشور و آمادگی برای دفاع از کشور و میزان وفاداری ملی نیز از دیگر شاخص‌های سنجش هویت ملی است.

او خاطرنشان کرد: ایجاد کارگروه‌های در سطح اداره کل، رونمایی از پوستر همایش با حضور معاون وزارت، برگزاری وبینارهای کشوری و استانی و توجیه مسئولان و کارشناسان دوره ابتدایی، برگزارهای کارگاه‌های مختلف برای توجیه افراد ، تشکیل جلسه با حامیان همایش و ادارات و نهادهای مختلف و جلسه خاص با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از جمله اقداماتی بود که در سطح استان برای برگزاری این همایش انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با توجه به فرصت اندکی که در اختیار داشتیم اما استقبال از این همایش چشمگیر بود، بطوری که در مقالات علمی ۴۹۹ مقاله به دبیرخانه همایش رسید.

فیاض‌پور افزود: در فرایند داوری از این مجموعه مقالات علمی حدود ۵۰ اثر انتخاب شد که ۲۲ اثر بصورت شفاهی و ۲۸ مقاله بصورت پوستر در این همایش ارائه و پس از همایش نشر داده خواهد شد و برای داوری مقالات علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور کمک گرفتیم.

دبیر اجرایی سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی گفت: در مجموع ۶۳۸ اثر هنری ادبی به این همایش ارسال شد که به تفکیک ۲۳۳ اثر در حوزه قصه نویسی، ۱۶۰ اثر قصه گویی، ۳۲۲ اثر فیلم کوتاه ، ۱۱ اثر قصه خوانی و ۲۲ در انیمیشن و پویا نمایی بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه داوری این بخش بر عهده کانون پرورشی فکری بوده است اضافه کرد: در نهایت ۱۰ اثر در قلمرو قصه نویسی، ۱۰ اثر در حوزه قصه خوانی ۵ اثر در بازی بومی محلی، ۵ اثر در بازی رایانه و ۱۰ اثر فیلم کوتاه انتخاب شدند.

فیاض‌پور گفت: هویت در مواجه با پدیده جهانی شدن معنا و مفهوم عمیق تری پیدا کرده است و فرصت‌ها و تهدیدهای این پدیده باید به طور دقیق در سیستم تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا