ضرورت تدوین آیین‌نامه‌ برای دریافت مالیات ازخانه‌های خالی و خودروهای لوکس

انتشارات موفقیت‌شناسی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بر لزوم تدوین آیین‌نامه‌های وصول مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لوکس تاکید کرد و گفت: متاسفانه عدم تدوین آیین‌نامه‌های وصول این مالیات‌ها سبب شده تاکنون نسبت به وصول آن اقدامی صورت نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مسعود شفیعی در تشریح درآمدهای مالیاتی استان تهران و سهم این استان از درآمدهای مالیاتی گفت: لازم است سهم درآمدهای ملی و استانی در استان تهران به‌طور کامل تفکیک شود، چراکه بخش زیادی از درآمدهای حاصله در استان تهران در درآمدهای ملی مستتر شده و از همان بخشی هم که درآمد استانی محسوب می‌شود عملا سهمی به استان اختصاص نمی‌یابد.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی در اعلام دقیق درآمدهای خود و همچنین معرفی زمینه های درآمدزایی بیشتر و تبیین موانع تحقق درآمدها ضعف دارند.باید در تک تک ردیف‌های درآمدی سهم ملی و سهم سایر استان‌ها به‌صورت مقایسه‌ای دیده شود تا امکان تحلیل این اطلاعات در استان و کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد درآمد مالیاتی از استان تهران وصول می‌شود، تاکید کرد: با این وجود سهم استان از این درآمد بسیار اندک بوده و لازم است راهکار واقعی کردن سهم درآمدی از مالیات را به‌طور مستدل ارائه دهیم و از سوی دیگر متاسفانه عدم تدوین آیین‌نامه‌های وصول مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لوکس سبب شده تاکنون نسبت به وصول آن اقدامی صورت نگیرد.

شفیعی همچنین با تاکید بر مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: متاسفانه بعضا دستگاه‌های اجرایی استان در اعلام املاک مازاد و طی مراحل قانونی برای فروش این دارایی‌ها تعلل کرده‌اند که لازم است به سرعت کوتاهی‌های خود را جبران کنند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا