ارائه پیشنهاد ایجاد بنیاد کارآفرینی اجتماعی و اتاق فکر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری نخستین شورای راهبردی کارآفرینی با حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر کورش پرند گفت: در این جلسه بر تشکیل بنیاد کارآفرینی اجتماعی به‌منظور مشارکت ملی و ایجاد اتاق فکر جهت تغییر نگرش‌های سازمانی در بهبود کارآفرینی تاکید شد. با اشاره به برگزاری اولین شورای راهبردی کارآفرینی در این دانشگاه، گفت: داشتن درک صحیح از پیچیدگی و دشواری‌های کارآفرینی در وضعیت حاضر، تمرکز بر تحولات ارزشمند در دولت جدید و عبور اندیشمندانه از شرایط خاص اقتصادی با ارائه راهکارهای مؤثر از انگیزه‌های اصلی برگزاری این شورا بوده است.

پرند تاکید کرد: بی‌تردید با همت عالی کارآفرینان و تمرکز بر ساختار اجرایی کارآمد در کشور و با در نظر آوردن ظرفیت‌ها و امکانات، می‌توان در بهبود وضعیت موجود گام‌های مؤثر برداشت.

وی افزود: در نشستی که با هم افزایی ۲۵ تن از اعضای شورا و صاحبنظران برگزار شد، ضمن آسیب شناسی وضعیت کارآفرینی و بازیابی نقاط قوت در این حوزه، اعضای شورا راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه دادند و بیانیه حاصل از برگزاری این شورا نیز برخاسته از هم اندیشی صاحبنظران است

به گفته رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در این بیانیه به مواردی چون توجه و التفات به اقتصاد رفتاری و اقتصاد اشتراکی، ایجاد بستر مناسب فرهنگی جهت شناخت، توسعه و تحول کارآفرینی در همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی، تشکیل بنیاد کارآفرینی اجتماعی به‌منظور مشارکت ملی، تمرکز بر ایجاد پنجره واحد کارآفرینی در شهرداری‌های کلان شهرها و استفاده حداکثری از سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی تاکید شده است.

پرند ادامه داد: ایجاد اتاق فکر جهت تغییر نگرش‌های سازمانی در بهبود کارآفرینی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای توسعه وضعیت کارآفرینی از دیگر موارد مطرح شده در این بیانیه است.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری شهید بهشتی، وی خاطر نشان کرد: این شورا از هرگونه کمکی در ایجاد و اجرای تحولات مؤثر در حوزه کارآفرینی دریغ نخواهد کرد چراکه عزت آفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اقتصاد کشور، سرلوحه این فعالیت است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا