سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

ثبت اجاره‌نامه در سامانه «خودنویس» اجباری شد/ مردم می‌توانند به املاکی‌ها مراجعه نکنند

هدف از سامانه ثبت معاملات املاک و مستقلات کشور (خودنویس) چیست؟ هدف خودنویس این است که در کنار مشاوران املاک اگر مردم به هر دلیلی تمایلی به مراجعه به آن‌ها برای ثبت املاک خود نداشتند، بتوانند یک قرارداد رسمی ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس (khodnevis.mrud.ir) در مورد راه‌اندازی این سامانه، گفت: این سامانه بر اساس تکلیف قانونی توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شد و توسعه یافت.

مدیر سامانه خودنویس گفت: سامانه خودنویس مشاوران املاک را حذف نکرده بلکه حق‌الزحمه مشاورانی را که کار همرسانی انجام می‌دهند، اعلام و در قرارداد درج می‌کند.

ساسانی یادآور شد: تا پیش از این سامانه مردم ناچار بودند به مشاوران املاک مراجعه کنند یا پشت قرارداد قبلی، قرارداد جدید را بنویسند در حالی که حالت رسمی نداشت که با این سامانه مشکل مردم حل شد.

مدیر سامانه خودنویس خاطرنشان کرد: مردم همچنان برای پیدا کردن ملک می‌توانند به مشاورین املاک مراجعه کنند و بابت خدماتی که دریافت می‌کنند، وجهی را پرداخت می‌کنند.

در حال حاضر هم مشاوران املاک و هم کاربران به سامانه دسترسی دارند و طبق تفاهمی که وجود دارد حدود ۲۰ درصد قراردادها را ثبت و حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کنند.

به گفته ساسانی، اگر فردی پشت اجاره نامه قبلی، اجاره نامه جدید را می‌نوشت مشمول وام ودیعه نمی‌شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا