۶ محصول دیجیتالی که نوجوانان میتوانند بهعنوان شغل جانبی در تابستان تولید و بفروشند

در حالی که ۶ میلیون نوجوان آمریکایی برای مشاغل تابستانی سنتی رقابت میکنند، نسل جدیدی از کارآفرینان جوان در حال خلق فرصتهای خود هستند. طبق گزارش Junior Achievement، ۶۶٪ از نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله بیان کردهاند که احتمالاً در بزرگسالی به فکر راهاندازی یک کسبوکار خواهند بود و بسیاری از آنها منتظر فارغالتحصیلی نمیمانند.
به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فوربس، تحقیقات نشان میدهد که این نوجوانان کارآفرین نه تنها هماکنون درآمد کسب میکنند، بلکه برای آینده خود نیز سرمایهگذاری میکنند: کسانی که تجربه کار تابستانی دارند، در دهه بیست سالگی خود ۱۴ تا ۱۶ درصد دستمزد بیشتری کسب میکنند و ۷ درصد بیشتر احتمال دارد که به موقع فارغالتحصیل شوند. محصولات دیجیتال به عنوان نقطه ورود ایدهآل ظاهر شدهاند، زیرا به حداقل سرمایهگذاری نیاز دارند و در عین حال مهارتهای قابل فروش فوری را آموزش میدهند.
در اینجا شش محصول دیجیتالی آورده شده است که نوجوانان میتوانند تابستان امسال تولید و بفروشند، همراه با مزایای گستردهتر آنها فراتر از سود مالی.
- راهنماهای مطالعه قابل چاپ و الگوهای دانشگاهی
دانشآموزان قوی از نظر تحصیلی میتوانند با ایجاد یادداشتهای جامع کلاسی، فلشکارتها یا راهنماهای موضوعی، از مهارتهای خود کسب درآمد کنند. محصولاتی مانند خلاصههای تاریخ AP US و برگههای مرجع جبر، تقاضای مداوم را برآورده میکنند، بهویژه در فصل امتحانات.
دانشآموزان بهخوبی میدانند که همسالانشان چه چیزهایی را چالشبرانگیز میدانند و میتوانند اطلاعات را به شیوههای مرتبط ارائه دهند. پلتفرمهایی مانند Etsy بازارهای سرراستی برای این مطالب آموزشی فراهم میآورند.
- برنامهریزان و ژورنالهای دیجیتال
از برنامههای آمادگی برای امتحانات گرفته تا دفترچههای خوداندیشی که مخصوص نوجوانان طراحی شدهاند، ابزارهای سازماندهی دیجیتال، عملکرد را با شخصیت ترکیب میکنند. بسیاری از نوجوانان در حال حاضر از برنامههایی مانند Canva، Notion و GoodNotes استفاده میکنند که میتواند به آنها در ایجاد محصولات قابل فروش کمک کند.
ایجاد یک دفترچه قدردانی روزانه را در نظر بگیرید که شامل بخشهایی برای جملات تأکیدی مثبت، پیگیری اهداف و برچسبهای دیجیتالی تزئینی باشد. این محصول نشان میدهد که چگونه محتوای تولید شده توسط نوجوانان میتواند با همسالانشان ارتباط برقرار کند.
- مجموعه قالبهای رسانههای اجتماعی
نوجوانانی که مهارت طراحی دارند میتوانند پستهای اینستاگرام برند، تصاویر کاور تیکتاک یا قالبهای کوچک یوتیوب را طراحی کنند. این داراییها برای کسبوکارهای کوچک، سازمانهای مدارس و تولیدکنندگان محتوا که به دنبال مطالب حرفهای و بدون هزینه قابل توجه هستند، جذاب هستند.
این بخش از بازار به سرعت در حال رشد است و اغلب مشتریان دائمی ایجاد میکند. ایجاد این الگوها به نوجوانان کمک میکند تا همزمان قضاوت زیباییشناختی و تواناییهای بازاریابی خود را توسعه دهند.
- کتابهای الکترونیکی یا دورههای کوتاه
تجربیات مانند رهبری یک باشگاه، افزایش دنبالکنندگان در رسانههای اجتماعی یا گذراندن دوران دبیرستان به عنوان یک دانشآموز نسل اول، محتوای ارزشمندی را ارائه میدهند. نوجوانان میتوانند این تجربیات را به کتابهای الکترونیکی مختصر تبدیل کنند یا دورههای کوتاهمدت را برای پلتفرمهایی مانند Skillshare، Gumroad یا TikTok ضبط کنند.
مؤثرترین محصولات، مختصر، متمرکز و هدفمحور باقی میمانند. عناوینی که به وضوح ارزش خاصی را منتقل میکنند، مانند «چگونه در ۱۵ سالگی ۱۰ مشتری اولم را در Fiverr پیدا کردم»، اعتبار ایجاد کرده و توجه را جلب میکنند
- مجموعههای هنر دیجیتال و استیکرها
نوجوانان هنرمند میتوانند با خلق آثار هنری قابل دانلود، تصاویر پسزمینه گوشی یا مجموعه استیکرهای اپلیکیشنهای پیامرسان، از استعدادهای خود کسب درآمد کنند. این رویکرد، امکان تبدیل نقاشیهای غیررسمی به درآمد را بدون نیاز به تولید فیزیکی یا تدارکات حمل و نقل فراهم میآورد.
خلق هنر دیجیتال کنترل کامل خلاقیت را به هنرمندان میدهد و به ایجاد یک برند شخصی که میتواند به مرور زمان رشد کند، کمک میکند. هنرمندان نوجوان موفق معمولاً با ارائههای دیجیتالی ساده شروع کرده و سپس کسبوکارهای خلاقانه خود را گسترش میدهند.
- داراییهای صوتی برای تولیدکنندگان محتوا
نوجوانانی که دارای تواناییهای موسیقیایی هستند، میتوانند ملودیهای کوتاه مقدمه، آهنگهای پسزمینه یا خدمات ضبط صدا را برای سازندگان پادکست و ویدیو بفروشند. این بازار تخصصی با رایجتر شدن تولید محتوا همچنان در حال گسترش است. چند سال پیش، سازمان غیرانتفاعی WIT که من در سال ۲۰۰۹ تأسیس کردم، واسرمن را برای آهنگسازی موسیقی مقدمه و انتهای پادکست «DO WIT» استخدام کرد.
ایجاد داراییهای صوتی، قابلیتهای فنی را توسعه میدهد که میتواند به فرصتهای شغلی آزاد یا حرفهای در صنایع خلاق در آینده منجر شود.
شروع کار: از ایده تا محصول دیجیتال
برای نوجوانانی که آمادهی راهاندازی اولین محصول دیجیتال خود هستند، این مراحل عملی میتواند به تبدیل مفاهیم به پیشنهادات قابل فروش کمک کند:
- با آنچه میدانید شروع کنید: وقتی هریش کولی، دانشآموز سال سوم دبیرستان بود، مهارتهای فنی خود را به Guardial، یک اپلیکیشن ایمنی شخصی، تبدیل کرد. او یک روند ایمنی ویروسی را در TikTok شناسایی کرد و تواناییهای برنامهنویسی خود را با نیازهای مشاهدهشده در بازار ترکیب کرد تا یک راهحل عملی ایجاد کند.
- پلتفرم خود را عاقلانه انتخاب کنید: پلتفرمهای مختلف مزایای متفاوتی ارائه میدهند:
• Etsy برای قالبهای قابل دانلود و قابل چاپ به خوبی کار میکند.
• گامرود برای کتابهای الکترونیکی و دورههای آموزشی کوتاه مناسب است.
• بازار خلاق برای داراییها و قالبهای طراحی ایدهآل است.
• آثار قابل آموزش برای دورههای آنلاین جامعتر.
- حداقل محصول قابل ارائه خود را ایجاد کنید: به جای اینکه پیشنهاد خود را کامل کنید، یک نسخه اولیه را به سرعت راهاندازی کنید تا واکنش بازار را آزمایش کنید. قبل از تهیه برنامهریزیهای جامع، با یک الگوی ساده پنج صفحهای برای ژورنالهای دیجیتال شروع کنید.
- قیمتگذاری استراتژیک: طبق تجزیه و تحلیل محصولات دیجیتال تولید شده توسط نوجوانان در پلتفرمهای مختلف، قیمتگذاری موفق معمولاً از قانون ۳-۵ برابر هزینههای تولید پیروی میکند. این روش برای محصولاتی که فقط به سرمایهگذاری زمانی، تحقیق درباره پیشنهادات مشابه و قیمتگذاری رقابتی نیاز دارند، مناسب است و در عین حال ارزش منحصر به فرد شما را منعکس میکند.
- اجرا و بازاریابی مداوم: گزارش دیدهبان جهانی کارآفرینی کالج بابسون نشان میدهد که کارآفرینان جوان (۱۸ تا ۳۴ سال) نرخ فعالیت کارآفرینی بالاتری دارند، به طوری که تقریباً یک چهارم (۲۴٪) آنها در حال حاضر کسبوکار خود را اداره میکنند. کارآفرینان جوان موفق معمولاً روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه را به تبلیغ خدمات خود از طریق رسانههای اجتماعی، اطلاعرسانی مستقیم یا تولید محتوا اختصاص میدهند.
مرتبط با روندهای گستردهتر کسبوکار
افزایش کارآفرینی دیجیتال نوجوانان با چندین تغییر اقتصادی قابل توجه همسو است:
• گسترش اقتصاد خالق: گزارش سال ۲۰۲۳ از دیدهبان جهانی کارآفرینی نشان میدهد که کارآفرینان جوان (۱۸ تا ۳۴ سال) نسبت به کارآفرینان مسنتر، بیشتر به پایداری اولویت میدهند (۶۱٪ در مقابل ۴۷٪) و برای به حداقل رساندن تأثیرات زیستمحیطی (۶۶٪ در مقابل ۴۴٪) گام برمیدارند. محصولات دیجیتال، از طریق قالب بدون زباله خود، با این طرز فکر پایداری همسو هستند.
• ادغام هوش مصنوعی در کسبوکار: طبق آمار اخیر، تقریباً نیمی (۴۷٪) از نوجوانان علاقهمند به کارآفرینی به جای استخدام کارمند، از هوش مصنوعی مولد استفاده میکنند. این نشاندهندهی افزایش راحتی با فناوری به عنوان یک ابزار تجاری به جای صرفاً یک پلتفرم اجتماعی است.
• عادیسازی دورکاری: تغییر به سمت مشاغل مستقل از مکان، مهارتهای تولید محصولات دیجیتال را به طور ویژهای ارزشمند میکند. نوجوانانی که این قابلیتها را توسعه میدهند، اکنون خود را در موقعیت مناسبی برای محیطهای کاری آینده قرار میدهند.
• سواد دیجیتال به عنوان ارز شغلی: گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد، تفکر تحلیلی را به عنوان پرتقاضاترین مهارت اصلی معرفی میکند و ۷۰ درصد از کارفرمایان آن را در سال ۲۰۲۵ ضروری میدانند. خلق محصول دیجیتال دقیقاً همین قابلیتهای تحلیلی را در کنار تفکر خلاق و سواد فناوری توسعه میدهد که اهمیت روزافزون آنها نیز برجسته شده است.
تکامل کارآفرینی نوجوانان
چشمانداز کارآفرینی برای نوجوانان همچنان در حال تکامل است. با نگاه به آینده، میتوانیم چندین پیشرفت قابل توجه را پیشبینی کنیم:
ادغام آموزش: تحقیقات دیدهبان جهانی کارآفرینی نشان میدهد که آموزشهای ویژه کارآفرینی در مدارس از نسلی به نسل دیگر بیش از دو برابر شده است. با درک ارزش مهارتهای کارآفرینی توسط مؤسسات آموزشی، احتمالاً شاهد ادغام بیشتری از این مهارتها در برنامههای آموزشی رسمی خواهیم بود.
کسبوکارهای چندپلتفرمی: کارآفرینان نوجوان آینده به جای ارائه محصولات تکمحصولی، احتمالاً اکوسیستمهایی را در پلتفرمهای مختلف ایجاد خواهند کرد. به عنوان مثال، نوجوانی که امروز برنامهریزهای دیجیتال میفروشد، ممکن است فردا به آموزشهای یوتیوب، انجمنهای عضویت و محصولات فیزیکی روی بیاورد.
مشروعیت بیشتر: با ظهور داستانهای موفقیت بیشتر، محصولات دیجیتال تولیدشده توسط نوجوانان مشروعیت بیشتری در بازار به دست خواهند آورد. این تغییر، به کارآفرینان جوانتر این امکان را میدهد که قیمتهای بالاتری را مطالبه کنند و به جای پروژههای تابستانی، کسبوکارهای پایدار و بلندمدت ایجاد نمایند.
آنچه به عنوان یک محصول دیجیتال تابستانی آغاز میشود، اغلب به مهارتهای ارزشمندی تبدیل میشود که فراتر از دستاوردهای تحصیلی در درخواستهای دانشگاهی است. برای والدینی که در یک چشمانداز آموزشی به طور فزاینده رقابتی حرکت میکنند، تجربه کارآفرینی شواهد معتبری از ابتکار، خلاقیت و پشتکار ارائه میدهد که آزمونهای استاندارد نمیتوانند به آن دست یابند.
با تغییر در آموزش و کار، طرز فکر کارآفرینی – شامل کشف فرصتها، حل خلاقانه مشکلات و اجرای راهحلها – به طور فزایندهای ارزشمند میشود. نوجوانان امروزی با ایجاد محصولات دیجیتال تنها درآمد تابستانی کسب نمیکنند؛ بلکه هوش تطبیقی لازم برای مواجهه با آیندهای نامشخص را نیز توسعه میدهند، جایی که توانایی ایجاد فرصتها ممکن است بیش از مدارک سنتی اهمیت داشته باشد.
انتهای پیام/



